CStore to dostawca oprogramowania dla sklepów internetowych oraz platform B2B. Rozwiązanie sprzedawane jest w postaci SaaS (abonamentowej) dla klientów, którzy w ramach opłaty mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej. To dzięki działaniom ekspertów z CStore klienci otrzymują automatyzację procesów sprzedażowych w swoich sklepach poprzez integrację z ERP, WMS oraz wieloma innymi kanałami sprzedaży. Z rozwiązań spółki korzystają takie firmy jak amerykański koncern Cargill czy Vive Textile Recycling.
– Na dzień dzisiejszy: liczba klientów w modelu SaaS – 160; – liczba aktywnych klientów – 358. Łączna liczba firm która korzystała z naszych rozwiązań – 839. Od początku 2020 r. rozpoczęliśmy aktywne działania marketingowo-sprzedażowe, tym samym zwiększając liczbę klientów, głównie w modelu SaaS. Pod kątem pozyskanych klientów eksport i krajowy rynek, główna sprzedaż pochodzi z rynku polskiego. W październiku 2020 r. założyliśmy spółkę CStore Inc na rynek amerykański, w grudniu zeszłego roku pozyskaliśmy pierwszego klienta Xomox Jewelry na platformę B2B. Na rynku czeskim jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych klientów. Działania na rynku włoskim rozpoczęliśmy w tym miesiącu – powiedział Dawid Paszek, prezes CS Store.
Pandemia w pracy spółki zmieniła niewiele. Firma funkcjonuje w formule pracy zdalnej już od wielu lat, łącząc pracę stacjonarną (np. 1-2 w tygodniu) i zdalną. Na początku pandemii po prostu zmieniono proporcje na pełną pracę zdalną.
– Z punktu widzenia podpisywania umów/wdrożeń – całe procesy odbywały się jak i odbywają się zdalnie. Większe firmy w początkowej fazie (jak i praktycznie do początku tego roku), nie wiedziały co się dzieje i w którym kierunku dalej będzie to się rozwiało. Dla nich nie był to dobry czas na inwestycje, zwłaszcza że bardzo często ich zakłady nie mogły funkcjonować (przymusowe zamknięcia/problemy z ludźmi chorującymi/praca zdalna itp). W ostatnim 1-2 miesiącach widzimy znaczącą poprawę i stopniowe uruchamianie projektów. Jesteśmy podmiotem, który cyfryzuje/automatyzuje procesy sprzedażowe – naszym zdaniem jest to jeden z kluczowych posunięć dla firm, chcących się dalej rozwijać – powiedział Dawid Paszek.
W październiku ubiegłego roku spółka pozyskała od inwestorów 1,14 mln zł. W tym roku oferuje akcje warte ok. 2,3 mln zł. W puli jest 575 tys. akcji serii D po 2 zł/sztuka i 547,6 tys. zł akcji serii E po cenie 2,10 zł za sztukę. Głównym celem zbiórki jest kontynuacja ekspansji firmy na USA z produktem platformy B2B.
– Obecnie prowadzimy emisję akcji na www.inwestycja.cstore.pl. Na dzień dzisiejszy pozyskaliśmy 877.626 zł od 83 inwestorów. Celem jest pozyskanie 2.299.960 zł. Nie planujemy sprzedaży udziałów własnych – powiedział Dawid Paszek.
Prezes podkreślił, że spółka chce zadebiutować na NewConnect do 30 czerwca 2023 r. z ceną co najmniej 2,70 zł za akcję. Alternatywną opcją jest także skup akcji serii D i E przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. premią względem bieżącej ceny. Spółka prowadzi rozmowy z inwestorem branżowym na ten temat.
– Oficjalnie zadeklarowaliśmy naszym Inwestorom: „Debiut spółki na NewConnect co najmniej 2,70 zł za akcję do 30 czerwca 2023 r. lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Opcja dotyczy serii D i E.” – powiedział prezes CS Store.