
Emplocity planuje debiut na NewConnect w IV kw. 2021 r.
– Obecnie jesteśmy w procesie przekształcenia Emplocity w spółkę akcyjną. Wszystkie niezbędne dokumenty zostały złożone w sądzie. Niezwłocznie po przekształceniu chcemy przygotować i rozpocząć ofertę akcji. Kolejnym krokiem po przeprowadzeniu oferty będzie debiut na NewConnect. Przeanalizowaliśmy wiele potencjalnych ścieżek rozwoju i zdecydowaliśmy, że stanie się spółką publiczną zapewnia nam narzędzia do dalszej efektywnej ekspansji. Jeśli spełnimy wszystkie formalne wymogi to już w IV kwartale br. akcje Emplocity będą notowane na NewConnect – powiedział ISBnews Sobczak.
Według niego, rynek NewConnect będzie kolejnym krokiem dla spółki na drodze do globalnego sukcesu.
– Nie ukrywamy, iż patrzymy na rumuński startup – UiPath, który został bardzo pozytywnie przyjęty na nowojorskiej giełdzie z wyceną wysokości 30 mld USD. Pokazuje to, iż nasz segment jest bardzo doceniany przez inwestorów – podkreślił.
Prezes poinformował, że spółka jest w trakcie przygotowania do przeprowadzenia kampanii crowdfundingowej.
– Jesteśmy jeszcze przed ostateczną decyzją dotyczącą wielkości tej oferty. Najprawdopodobniej będziemy starać się pozyskać ok. 4 mln zł. Pozyskany kapitał chcemy przede wszystkim wykorzystać na ekspansję naszych produktów i usług oraz skalowanie sprzedaży. Zapotrzebowanie na nasze usługi jest bardzo duże, w szczególności wśród firm z gospodarek wysokorozwiniętych, które charakteryzują się dużą otwartością na innowacyjne rozwiązania wspierające efektywność biznesową. Chcemy mocniej zaznaczyć naszą obecność na tych rynkach i zdywersyfikować źródła przychodów – powiedział Sobczak.
Dodał, że środki z tej emisji mają również pomóc spółce w rozpoczęciu prac nad nowymi projektami domenowymi w oparciu o silnik Emplocity.
– Chcemy m. in. opracować zautomatyzowany system wykorzystujący sztuczną inteligencję do wielokanałowej obsługi reklamy i operacji ‚real-time-bidding’. Wykorzystując rekurencyjne sieci neuronowe i generatywne sieci przeciwstawne. Szczegółowe cele zostaną wskazane w momencie startu oferty, czyli już niebawem – wskazał prezes.
Jak wyjaśnił, spółka w dalszym ciągu pracuje nad rozwojem platformy Emplocity, wpisując się tym samym w obszar inteligentnej automatyzacji (IA), będącej swego rodzaju uzupełnieniem technologii klasy RPA.
– Platforma może być z powodzeniem wykorzystana do budowy różnych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy – wszędzie tam, gdzie kluczowe jest rozumienie naturalnego języka użytkowników, rozpoznawania ich intencji, udzielanie im natychmiastowych odpowiedzi 24/7, rekomendowanie określonych elementów, a także wykonywanie zleconych przez nich akcji – dodał.
Sobczak wyjaśnił, że obecnie na platformie Emplocity jest już gotowy np. chatbot Emplobot, który automatyzuje proces rekrutacji i komunikacji z kandydatami.
– Z kolei Intrabot ma za zadanie automatyzację komunikacji wewnętrznej w firmach w wybranych obszarach np. HR, administracji, sprzedaży, kadrach i płacach. Natomiast chatbot Q&A Bot automatyzuje komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Chcemy nadal rozwijać powyższe rozwiązania i oferować je dotychczasowym oraz nowym klientom z całego świata – dodał prezes.
Spółka pracuje obecnie także nad opracowaniem bota prawniczego i terapeutycznego.
– Pierwszy z nich będzie odpowiadał za wsparcie prawników przy udzielaniu opinii prawnych poprzez analizę i sugerowanie gotowych odpowiedzi. Natomiast bot terapeutyczny ma wspomóc psychoterapeutów w diagnozowaniu osób wymagających pomocy terapeutycznej poprzez rozpoznawanie różnego rodzaju zniekształceń poznawczych czy myśli samobójczych. Naszym celem jest wprowadzenie nowych rozwiązań na rynek już na przełomie 2021 i 2022 r. – powiedział Sobczak.
Prezes podkreślił także, że do tej pory spółka starała się budować swoją pozycję na rynku polskim, ale obecna faza rozwoju projektów pozwala wyjść z ofertą na rynki zagraniczne. W ubiegłym roku Emplocity przeprowadziła pierwszy PoC na Ukrainie.
– Współpracujemy też z wieloma korporacjami międzynarodowymi na obszarze Polski (chociaż nasze rozwiązania działają produkcyjnie u klientów również w języku angielskim i rosyjskim). Obecnie prowadzimy rozmowy z dwoma partnerami działającymi na rynku europejskim i jeszcze w tym roku planujemy nawiązać współpracę. W przyszłym roku przewidujemy pierwsze wdrożenia zagraniczne, tak by w ciągu najbliższych 3 lat doprowadzić do sytuacji, że rynki zagraniczne stanowić będą znaczący udział w naszych przychodach – podsumował prezes.
Emplocity tworzy rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. W swoich rozwiązaniach wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego, wykorzystując zaawansowany algorytm, data science i uczenie maszynowe w celu zautomatyzowania procesów biznesowych.