Emplocity to polska firm, która tworzy rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. W swoich rozwiązaniach wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze.
– Obecnie skupiamy się na rynku europejskim i przeskalowaniu biznesu z Europy na rynek amerykański. Mamy podpisane umowy z partnerami niemieckimi, mamy boty działające w języku rosyjskim, prowadziliśmy działania biznesowe na Ukrainie. Pracujemy obecnie nad wersją niemiecką – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
– Nasza strategia zakłada przede wszystkim pozyskanie partnera, który pomoże nam w sprzedaży. Całkiem niedawno podpisaliśmy umowę z partnerem, który będzie nas wspierał w ekspansji na rynku niemieckim i to samo chcemy zrobić na rynku amerykańskim – dodał Arkadiusz Talun, CTO.
Autorska platforma Emplocity pozwala automatyzować wybrane procesy i dostarczać rozwiązania domenowe odpowiadające na konkretne potrzeby oraz wyzwania klientów. Rozwiązanie łączy funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który wchodzi w interakcję i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem, a które konwertowane są na kod zrozumiały dla maszyny, oraz funkcjonalności platformy do automatyzacji procesów i wymiany wiedzy, która wykonuje określone działania w trybie 24/7.
– To, że jesteśmy w 100 proc. właścicielami/autorami naszej technologii, jest naszą przewagą konkurencyjną. Uniezależnienie się od dostawców elementów technologicznych pozwala nam na obsługę nawet najbardziej wymagających klientów – powiedział Krzysztof Sobczak.
Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in. EMPLOBOT – chatbot automatyzujący proces rekrutacji. INTRABOT automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (HR, Administracja, Sprzedaż, etc.). Q&A BOT – chatbot automatyzujący komunikację z klientami. Platforma Emplocity może być z powodzeniem wykorzystana do budowy innych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy – wszędzie tam, gdzie kluczowe jest rozumienie naturalnego języka użytkowników, rozpoznawania ich intencji, udzielanie im natychmiastowych odpowiedzi 24/7, rekomendowanie określonych elementów, a także wykonywanie zleconych przez nich akcji, w oparciu np. o dane znajdujące się w wewnętrznych systemach i bazach danych klienta.
– Dążymy do bycia marką globalną. Jeżeli chodzi o przychody, to planujemy wzrost 2x – 3x w skali roku. Wiele zależy od środków, jakie uda nam się pozyskać w ramach obecnej rundy – dodał CEO.
Emisja akcji i plany debiutu na NewConnect
10 sierpnia spółka rozpoczęła przyjmowanie zapisów na akcje serii B. W ofercie publicznej jest 99.175 akcji nowej emisji, które po rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym będą stanowiły 8,6 proc. w kapitale zakładowym. Cena emisyjna wynosi 30,25 zł. Środki pozyskane z oferty akcji spółka chce przeznaczyć na rozwój.
– Nasze cele emisyjne są dwa. Pierwszy to implementacja wyników badawczych w istniejące lub nowe produkty. Drugi to skalowanie sprzedaży – powiedział prezes Emplocity.
Zapisy trwają do 14 września. Minimalny zapis może opiewać na 155 akcji, a maksymalny na 770 akcji.
– Już teraz jesteśmy rentowni. Co więcej, tempo przyrostu nowych kontraktów znacznie przekroczyło nasze oczekiwania, co potwierdza dynamikę wzrostu i otwartość naszego biznesu na digitalizację. Jeśli nie pozyskamy 100 proc. zakładanych środków z emisji akcji, mamy w zanadrzu warianty „B” i „C”. Planujemy w dużej mierze realizować przyszłoroczne założenia biznesowe w oparciu o środki własne – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO.
Po zakończeniu oferty publicznej i rejestracji akcji nowej emisji w KRS, Emplocity deklaruje, że rozpocznie proces wprowadzenia akcji do obrotu na NewConnect. Spółka liczy, że debiut na małej giełdzie nastąpi na przełomie 2021 i 2022 r.