
Jarosław Kuźniar, Funwisher
Funwisher chce rozszerzyć portfolio personalizowanych treści wideo kierowanych do dzieci. Obecnie na platformie, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Już wkrótce dołączy do nich popularna Biedronka i czarny kot, czyli Miraculous. W planach jest zwiększenie portfolio o 18 nowych postaci, takich jak Psi Patrol, Strażak Sam czy Tomek i przyjaciele.
– Przy rozwoju produktu doszliśmy do wniosku, że duży potencjał sprzedażowy drzemie w filmach dla dzieci, tworzonych w oparciu o licencje popularnych animacji, w których widzimy łatwość w skalowaniu na cały świat. Dzieci to także najbardziej wdzięczni i radośni odbiorcy. To właśnie w tym kierunku będziemy chcieli rozwijać platformę, choć z TOP gwiazd sportu, sceny czy filmu nie rezygnujemy. Mamy know-how i wiemy jakich treści oczekuje klient – dodaje Jarosław Kuźniar.
Kierujący zespołem Funwisher Jarosław Kuźniar wskazuje, że personalizowane treści wideo cieszą się dużą popularnością, a branża jest bardzo perspektywiczna. Wartość rynku personalizowanych treści wideo kierowanych do dzieci szacowana jest na ok. 1,8 mld dolarów.
– W pierwszym etapie działalności Funwishera (MVP) koncentrowaliśmy się na badaniu grup docelowych i rozwoju technologii. Nasza oferta spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem, wyprodukowaliśmy kilkanaście tysięcy filmów, otrzymaliśmy więcej niż 500 pozytywnych recenzji. Ludzie doceniają kreatywne upominki i coraz częściej sięgają po cyfrowe prezenty, które w porównaniu do analogowych, nie nudzą się tak szybko i dają niezapomniane emocje – mówi Jarosław Kuźniar.
IPO? Nie wykluczamy żadnej możliwości
Funwisher sygnalizuje, że jeszcze w tym roku wyjdzie z ofertą akcji o wartości do 1 mln euro. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway, a środki zostaną przeznaczone na szybsze osiągnięcie wymaganej skali działalności, m.in. przez zakup nowych licencji i rozwój e-commerce.
– Ostatnie trzy lata poświęciliśmy nie tylko na zrozumienie potrzeb odbiorcy, ale także na zbadanie jakie interakcje z postaciami wzbudzają największe emocje. Celem było dostarczenie ich maksymalnej liczby w postaci personalizowanych efektów. Podstawą naszej działalności jest technologia, nie tylko jeśli chodzi o produkcję, ale także dystrybucję treści przez e-commerce i partnerów – powiedział Grzegorz Miśta, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych Funwisher.
W przyszłości spółka nie wyklucza dalszego finansowania poprzez ofertę publiczną na giełdzie.
– Nie wykluczamy żadnej możliwości. (…) Wiemy, że wiele firm zalicza kolejne rundy finansowania, a na końcu debiutuje na giełdzie. IPO jest marzeniem dla wielu. Także crowdfundingowe historie tak się kończą i też być może chcielibyśmy spróbować – powiedział Jarosław Kuźniar.