
(Fot. PKO BP/fb)
– Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wypłatami gotówki zarówno w oddziałach, jak i w bankomatach. PKO Bank Polski jest dobrze przygotowany na tę sytuację, podobna miała już miejsce na początku 2020 r. tuż po wybuchu pandemii COVID-19. Bank dysponuje odpowiednimi zasobami gotówki i w większości oddziałów oraz bankomatów jest ona dostępna na bieżąco. W niektórych lokalizacjach, gdzie popyt na gotówkę jest szczególnie wysoki, przejściowo, do momentu dostarczenia jej kolejnego transportu, wypłata gotówki może być utrudniona. Są to jednak sytuacje, które mają charakter lokalny i krótkotrwały, a ich jedynym powodem są ograniczenia logistyczne – czytamy w stanowisku banku w sprawie obsługi gotówkowej klientów.
PKO BP zwraca także uwagę na fakt, że większe wypłaty gotówki w oddziałach trzeba awizować – czyli uprzedzić oddział o zamiarze takiej wypłaty i umówić się na dogodny termin dokonania takiej operacji.
– Konieczność awizacji większych wypłat nie jest nowym rozwiązaniem – stosowana jest od wielu lat i wynika z konieczności zaplanowania z wyprzedzeniem odpowiednich dostaw gotówki. Wysokość wypłat, które trzeba wcześniej awizować może być różna w zależności od oddziału – zaznaczono w materiale.
W mediach społecznościowych krążą obecnie fałszywe informacje, że w bankomatach zaczyna brakować gotówki lub wprowadzane są limity wypłat. O sianiu dezinformacji informuje m.in. Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.
? Uważaj na fake newsy ‼️ Nie daj się nabrać ‼️ pic.twitter.com/MEXCruTVgY
— Urząd KNF (@uknf) February 24, 2022