
Fot. spółka
Spółka jest operatorem Day of Duel – gamingowej platformy do e-rywalizacji, pozwalającej na rozgrywanie turniejów w grach online. Uczestnicy przed rozpoczęciem turnieju wnoszą wpisowe, a zwycięzcy otrzymują nagrody finansowe lub rzeczowe. Obecnie platforma znajduje się na na etapie wersji beta a wprowadzenie na rynek planowane jest na początku 2023 r.
– Spółkę GGDAB LTD powołaliśmy w 2019 roku, w Anglii. Dogodniejsze warunki podatkowe przekonały nas do tego, że obecność spółki matki w Anglii to dobry pomysł. Spółka angielska GGDAB LTD udziela wyłącznej, niewypowiadalnej licencji na terenie Polski spółkom w grupie GGDAB LTD (obecnie – GGDAB Polska SA, a w przyszłości również spółkom powstałym w innych krajach). Co ważne – spółka GGDAB Polska SA może działać samodzielnie i nie jest uzależniona od ruchów spółki GGDAB LTD. Spółka GGDAB Polska SA powstała zgodnie z naszym modelem biznesowym, w myśl którego planujemy założyć spółkę córkę w każdym kraju, gdzie wejdziemy na rynek. Zaczynamy od Polski, bo jako Polacy – twórcy i pomysłodawcy projektu – pragniemy rozpocząć ekspansję właśnie od naszego kraju – powiedział podczas czatu Szymon Gaczek.
Inwestorami strategicznymi i współtwórcami firmy są piłkarz Arkadiusz Milik oraz youtuber Patryk „Rojo” Rojewski.
– Arkadiusz Milik posiada 20 proc. akcji w spółce GGDAB LTD, Patryk Rojewski posiada 1 proc. na dzień dzisiejszy. Zgodnie z umowami inwestycyjnymi Arkadiusz Milik i Patryk Rojewski zobowiązali się do udostępnienia swojego wizerunku w określonym czasie, co ma duże znaczenie patrząc przez pryzmat ich zasięgu, rozpoznawalności oraz dziedzin w których działają, zgodnych z założeniami Day of Duel (gaming/sport) – powiedział Szymon Gaczek.
Rejestracja na platformie ma być darmowa. Uczestnicy turniejów określać będą kwotę wpisowego, które (po pobraniu prowizji platformy w wysokości 10 proc. na koszty utrzymania i zarobek) będą składały się na nagrodę dla zwycięzcy. Cel GGDAB na pierwszy rok działalności to udostępnienie użytkownikom 17 gier, a w trzecim roku 62.
– Planujemy korzystać z istniejących już tytułów oraz tworzymy autorskie gry. Ponadto gry będą udostępnione w formie aplikacji z możliwością pobrania ich ze Sklepu Google Play czy App Store. Będzie to dodatkowy zysk dla spółki GGDAB Polska SA. Aplikacje będą darmowe jednak będą się tam pojawiały reklamy naszej platformy, ale też zewnętrznych, zainteresowanych firm. Jeśli chodzi o zewnętrzne gry, szukamy deweloperów, posiadających tytuły z aktywnymi użytkownikami powyżej 100 000. Na chwilę obecną mamy podpisaną umowę z BeroBasket, twórcami gry Speedway Challenge 2022, która ma swoją rzeszę fanów – powiedział Szymon Gaczek.
Podstawowym źródłem przychodów GGDAB Polska SA ma być prowizja (w wysokości 10 proc.) pobierana od wpisowego wpłaconego przez graczy. Spółka prognozuje, że w trzecim roku działalności platformy, liczba użytkowników Day of Duel przekroczy 130 tysięcy.
– Zgodnie z wyceną GGDAB Polska SA, wykonaną przez Coinbaq Business Solutions Sp. z o.o., która została wykonana metodą dochodową (zdyskontowanych przepływów pieniężnych) oraz metoda porównawczą wynika, że w trzecim roku działalności, spółka tylko przy 130 000 aktywnych graczy, osiągnie rentowność kapitałową na poziomie około 25 proc. – powiedział Mariusz Kaletka, prezes zarządu GGDAB Polska SA.