
Fot. fb/Legimi
Legimi odnotowało 0,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 0,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,39 mln zł wobec 0,83 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1,3 mln zł wobec 1,47 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,55 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 12,68 mln zł rok wcześniej.
– W III kwartale 2022 r. Legimi stale powiększało bazę klientów oraz przychody. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, tak jak i w poprzednim kwartale nie zaobserwowaliśmy znacznego pogorszenia się wskaźnika rezygnacji. Wysoka inflacja oddziaływała jednak negatywnie zarówno na wartość EBITDA, jak i zysk netto, które ze względu na wyższe koszty operacyjne oraz wyższe jednostkowe koszty zakupu treści osiągnęły mniejszą wartość, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
W minionym kwartale Legimi prowadziło szereg działań rozwojowych. Przede wszystkim należy wymienić stały rozwój platformy Legimi 4.0 w zakresie rozbudowy o kolejne funkcje czy zakończenie i rozliczenie pierwszego etapu prac badawczych, w ramach trwającego projektu dotyczącego możliwości wykorzystania technik sztucznej inteligencji. Spółka równocześnie zaangażowała się w projekt międzybibliotecznego udostępniania tytułów w wersji cyfrowej, znajdujących się obecnie poza obiegiem rynkowym, co finalnie ma poskutkować szerszym dostępem do bazy materiałów bibliotecznych czytelników w Polsce.
– Stale powiększamy katalog treści, których liczba oferowana w abonamentowych pakietach przekroczyła już 160 tys. Ze względu na fakt, że obecnie w Polsce przebywa wielu uchodźców z Ukrainy, Legimi wdrożyło katalog książek ukraińskojęzycznych dla swoich użytkowników. Warto dodać, że w minionym kwartale stabilnie rozwijał się biznes w Niemczech, co umożliwiało realizację strategicznych założeń, np. konwersję ruchu pozyskiwanego z aplikacji Readfy. W celu lepszej skalowalności modelu biznesowego oraz poprawienia efektywności prowadzenia działań biznesowych na rynkach zagranicznych nie wykluczamy wprowadzenia korekt organizacyjnych – dodaje Mikołaj Małaczyński.
Warto zaznaczyć również, że spółka w III kwartale dokonała spłaty zapadalnych w lipcu obligacji, a następnie, już po zamknięciu okresu raportowania, wykupiła w październiku kolejną – ostatnią i 24 z kolei – serię papierów dłużnych, tym samym pozbywając się całkowicie długu obligacyjnego z bilansu. Zgodnie z komunikatami Zarządu, intencją było zmniejszenie ekspozycji na ryzyko w okresie podwyższonych stóp procentowych i kosztów kapitału dłużnego. Spółka nie planuje dalszych emisji obligacji w najbliższym czasie.
Legimi to pionier na polskim rynku e-książki. Spółka, jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi.