
(Fot. mat. prasowe)
Legimi oczekuje poprawy wyników operacyjnych w nadchodzących miesiącach. Celem na kolejne kwartały jest nie tylko zwiększenie obrotów, ale także stabilizacja marż i rozwój oferty produktowej.
– Spółka się oddłuża, zmniejsza kredyt bankowy i zyskuje potencjał do wyższego inwestowania w przyszłości, a kiedy perspektywy inwestycyjne się pojawią będziemy w blokach startowych. (…) W kolejnych miesiącach przygotowywali byśmy się na zwiększenie obrotów i przyspieszenie. [Cel na kolejne kwartały to] konsekwentne ustabilizowanie relacji handlowych i marżowości biznesu oraz powrót na ścieżkę wzrostu i inwestycja w produkt – powiedział Małaczyński podczas wideokonferencji prasowej.
Prezes spółki zaznaczył, że nie spodziewa się jednorazowych zdarzeń obciążających wyniki w III kwartale.
– Wszystko, co dobre zacznie się w III kw., a impakt będzie w IV kw. lub nawet w przyszłym roku, więc perspektywa taka, że negatywne zjawiska z października będą widoczne gdzieś w kolejnym kwartale jest możliwa, ale nazwałbym to zjawiskiem pobocznym – dodał, pytany jaka jest procentowo szansa, że w III kw. przychody będą wyższe niż w II kw.
W II kwartale 2025 roku Legimi odnotowało 0,41 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 3,09 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 0,28 mln zł wobec 4 mln zł zysku rok wcześniej, natomiast zysk EBITDA sięgnął 0,45 mln zł wobec 4,7 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do 27,44 mln zł z 29,79 mln zł rok wcześniej.
W całym pierwszym półroczu spółka wypracowała 1,76 mln zł zysku netto przy 56,3 mln zł przychodów, wobec odpowiednio 4,86 mln zł i 57,08 mln zł rok wcześniej. EBITDA w tym okresie wyniosła 3,49 mln zł wobec 7,61 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.
W czerwcu 2025 roku Legimi spłaciło ostatnią ratę kredytu bankowego, osiągając ujemny poziom długu netto. Od dwóch lat zadłużenie pozostaje niższe niż posiadane aktywa pieniężne, co — jak podkreśla spółka — poprawia jej warunki współpracy z dystrybutorami treści, wzmacnia pozycję negocjacyjną i stabilność finansową. Legimi deklaruje, że daje to większą elastyczność operacyjną w realizacji strategii rozwoju i pozyskiwania nowych klientów.
Oferta abonamentowa spółki w Polsce i Niemczech obejmuje 690 tys. tytułów, natomiast w sprzedaży detalicznej dostępnych jest blisko 1,4 mln pozycji.
Legimi prowadzi sprzedaż e-booków i czytników, a od kwietnia 2021 roku notowane jest na rynku NewConnect.