
Fot. mat. prasowe/spółka
– Zarząd pracuje nad kolejnym opracowaniem ram priorytetowych na rok 2024 i lata kolejne – powiedział Perticucci podczas telekonferencji dla inwestorów.
Spółka podała dziś, że w I-III kw. 2022 r. miała 517,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2 096,4 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 150,6 mln zł w porównaniu z 5 922,1 mln zł rok wcześniej.
Podała też, że planuje wzrost GMV – czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro – z działalności w Polsce na poziomie 9-11 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 17-20 proc. i skorygowanego wskaźnika EBITDA o 20-23 proc. r/r w IV kwartale 2023 r. Z kolei przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w czwartym kwartale o 10-14 proc. r/r, przychody o 33-38 proc. r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 90-100 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 7-9 proc. r/r w czwartym kwartale, a zmiana przychodów w przedziale od -2 proc. do +2 proc. r/r. Skorygowany wskaźnik EBITDA powinien być o 0-6 proc. wyższy r/r, zaś skonsolidowany capex spodziewany jest na poziomie 110-130 mln zł.
W ub.r. spółka podawała, że zaktualizowane średnioterminowe prognozy Allegro zakładały średni roczny wzrost (CAGR) wartości sprzedanych produktów (GMV) na poziomie powyżej 20 proc. w latach 2022-2026. CAGR przychodów w tym czasie spodziewany był na poziomie wysokich kilkunastu procent, zaś w przypadku skorygowanej EBITDA – w środkowych lub wyższych rejestrach (mid-to-high) 20 proc. CAGR.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.