
Fot. fb/Legimi
– Cieszymy się z osiągniętych przez nas wyników w ubiegłym kwartale. Konsekwentnie realizowaliśmy założenia naszej strategii, rozwijając przy tym ofertę treści zarówno na rynku polskim, jak i niemieckim. Pod koniec 2023 r. uruchomiliśmy także zapisy do wersji testowej tzw. „wirtualnego bibliotekarza”, będącego efektem prac związanych z systemem rekomendacyjnym z wykorzystaniem technik sztucznej inteligencji. Ciągły rozwój technologiczny platformy stanowi podstawę do nawiązywania współpracy z partnerami biznesowymi i budowania stabilnego i innowacyjnego kanału sprzedaży – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
W listopadzie ub. r. akcjonariusze Legimi otrzymali zaproszenie od Wirtualna Polska Holding do składania ofert sprzedaży akcji. Obecnie Wirtualna Polska Holding poprzez spółkę zależną Wirtualna Polska Media posiada 32,7 proc. akcji, upoważniających do 25,9 proc. udziałów na WZA. Zarząd Legimi zaznacza, że widzi wiele potencjalnych korzyści, mogących płynąć z efektów synergii wypracowanych wraz ze spółkami portfelowymi Wirtualnej Polski.
– Zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi, chcemy rozwijać współprace z partnerami oferującymi produkty subskrypcyjne. Obecność Wirtualnej Polski Media w akcjonariacie może znacząco przyczynić się do wzmocnienia realizowanych przez nas działań i być dodatkowym driverem wzrostu dla Legimi. Mamy już zarysowane wspólne obszary współpracy i liczymy, że wkrótce będą widoczne jej pierwsze efekty – dodaje Mikołaj Małaczyński.
Legimi stawiając stale na rozwój realizuje również nowe projekty w formie sprzedaży pakietowej. Pierwszą taką inicjatywą w tym roku jest współpraca z Anną Lewandowską. Potencjalni użytkownicy mają możliwość zakupienia Legimi oraz Diet by Ann w ramach jednej opłaty, bardziej atrakcyjnej, niż w przypadku korzystania z tych dwóch usług osobno. Spółka planuje kontynuowanie tego typu promocji – prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami.
Legimi, lider rynku ebooków w Polsce, jest obecna na rynku cyfrowych książek od kilkunastu lat. Ze spółką współpracuje ponad 900 wydawców, co pozwala na udostępnianie czytelnikom w abonamencie ponad 450 tys. tytułów. Na koniec 2022 r. z serwisu korzystało 200 tys. klientów. Przychody Legimi w 2022 roku wyniosły ponad 62,5 mln zł i były o niemal 30% wyższe r/r.