
Oferta konsorcjum z ZUE wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu PKP PLK (Fot. spółka)
Wartość netto oferty konsorcjum to 991,4 mln zł z prawami opcji, z czego 50 proc. przypada na ZUE. Zakres podstawowego zamówienia to 217,1 mln zł. Przetarg dotyczy zamówienia pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”.
Termin realizacji zadania to 50 miesięcy. Budżet PKP PLK na zadanie podstawowe (bez opcji) wynosi 243,7 mln zł brutto.
– Potencjalny kontrakt w zakresie podstawowym (108,5 mln zł netto) stanowi ok. 10 proc. tegorocznych skonsolidowanych przychodów grupy. Razem z 4 opcjami odpowiada 40 proc. rocznych przychodów grupy. Termin realizacji wynosi 4 lata i 2 miesiące – skomentował Dariusz Nawrot.
– ZUE od dłuższego czasu nie pozyskało istotnego zlecenia w segmencie kolejowym (ostatni duży kontrakt z PKP PLK podpisano w październiku 2023). W listopadzie 2024 złożono najniższą ofertę w przetargu na rewitalizację LK 49/36 Łomża/Śniadowo/Łapy za ok. 0,3 mld PLN, ale do dziś PKP PLK nie wybrało najkorzystniejszej oferty. Portfel spółki systematycznie spada w ostatnich kwartałach. Stąd zakładamy, że spółka ma pewną presję, by starać się o złożenie „wygrywającej” oferty – komentuje Krzysztof Pado, analityk DM BDM.
Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ZUE wyniosły 1 484,1 mln zł w 2023 r.