
Fot. spółka
Rozszerzenie dostępności gry na wszystkie kluczowe platformy konsolowe to kolejny krok w realizacji długoterminowych założeń studia, zakładających dywersyfikację kanałów dystrybucji, zwiększenie monetyzacji własnego IP oraz dotarcie do nowych segmentów odbiorców. Włączenie konsol do planu wydawniczego znacząco zwiększy potencjalny zasięg tytułu na globalnym rynku.
– Wejście na rynek konsolowy to dla nas nie tylko naturalny etap rozwoju produktu, ale również ważny element budowania przewidywalnych i zdywersyfikowanych przychodów w ramach dłuższego cyklu życia gry – komentuje Paweł Waszak prezes zarządu Dark Point Games. – Kontynuujemy przy tym model produkcyjno-wydawniczy oparty na bliskiej współpracy z graczami i stopniowym rozwoju produktu, co przyniosło bardzo dobre efekty w fazie Early Access.
Achilles: Survivor to gra akcji typu survival roguelite, osadzona w realiach mitologii greckiej. Gracze wcielają się w tytułowego Achillesa lub innych bohaterów i mierzą się z falami przeciwników w dynamicznych, zróżnicowanych środowiskach. Tytuł łączy prostą formę rozgrywki z wysoką regrywalnością, co przekłada się na jego potencjał komercyjny i długi ogon sprzedażowy. W kolejnych miesiącach od premiery wczesnego dostępu gra była intensywnie rozwijana — studio wdrożyło szereg aktualizacji obejmujących nowe umiejętności, przeciwników, lokacje oraz usprawnienia.
Studio podkreśla, że wersje konsolowe zostaną przygotowane z uwzględnieniem specyfiki każdej platformy — zarówno pod kątem technicznym (wydajność, sterowanie), jak i zgodności z oczekiwaniami graczy.
Achilles: Survivor pozostaje dostępny w wersji Early Access na platformie Steam. Premiera wersji 1.0, obejmująca PC oraz konsole, planowana jest na drugą połowę 2025 roku.
Dark Point Games to polskie studio założone w 2019 roku, tworzące niezależne gry klasy Premium Indie. Studio realizuje strategię self-publishingu, co daje pełną kontrolę nad procesem twórczym i dystrybucją. Wyróżnia ich unikatowa technologia, jak system współpracy AI GAIA (Group AI Action), która zapewnia dynamiczne interakcje postaci.