AB SA poinformował o przejęciu spółki Rekman, działającej na rynku dystrybucji zabawek. W komunikacie nie ujawniono ceny przejęcia. Zarząd AB zapowiedział jedynie, że ta inwestycja powinna zwrócić się maksymalnie w ciągu najbliższych 2-3 lat. Rekman jest spółką rentowną, ale marże w segmencie zabawek są zdecydowanie lepsze niż w podstawowej działalności AB. Rynek zabawek jest mocno rozdrobniony, a jego wartość to około 2,5 mld zł rocznie.>> Zobacz aktualną analizę fundamentalną i wskaźnikową AB SA.
– Rynek zabawek ma przed sobą dobre perspektywy. Jest stabilny, w niewielkim stopniu uderzają go cykle gospodarcze. Rekman istnieje od 20 lat i ma stabilną bazę klientów. W 2012 roku sprzedaż tej spółki wyniosła około 30 mln zł. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy, żeby nasze przychody z segmentu zabawek urosły w tempie około 2,5 raza. – powiedział na konferencji prasowej Andrzej Przybyło, prezes AB SA.
Zakup dystrybutora zabawek to nie jedyne przejęcie w ostatnim czasie. Niedawno AB kupiło prawa do marki Optimus. Dystrybutor powołał już spółkę o tej samej nazwie. Nowa firma będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Docelowo Optimus ma osiągnąć poziom około 100-120 mln zł przychodów w ciągu dwóch lat. Dotychczasowym właścicielem praw do marki Optimus był giełdowy CD Projekt.
AB jeszcze nie publikował wyników z III kwartał. Sporządzony przez PAP konsensus analityków na I kwartał roku obrotowego 2013/2014 (lipiec-wrzesień 2013 r.) zakłada, że spółka wypracowała w tym okresie na poziomie skonsolidowanym 11,4 mln zł zysku netto, 17 mln zł zysku EBIT oraz 1.354 mln zł przychodów ze sprzedaży. Byłby to wzrost r/r odpowiednio o 22,3 proc., 10,4 proc. i 20,6 proc.
Spółka została wytypowana przez DM Raiffeisen Bank Polska do portfela na listopad. Wśród argumentów pojawiła się niska wycena wskaźnikowa w porównaniu do spółek z segmentu (na 2014 r. C/Z=9,4x; C/WK=0,98x; EV/EBITDA=7,88x). Broker wskazuje też, że spółka zapowiada poprawę wyników o co najmniej 20 proc. w przyszłym roku, co ma być pochodną rozwoju eksportu, sprzedaży w kanale e-commerce oraz poprawy osiąganych marż. W kraju za wzrostem sprzedaży przemawia poprawa sentymentu konsumentów oraz wzrost sprzedaży detalicznej. Celem zarządu jest także poprawa zarządzania kapitałem własnym: obecnie cykl konwersji gotówki wynosi 32 dni, podczas gdy lider rynku (Action) osiąga niecałe 11 dni. Poprawa cyklu konwersji gotówki pozwoliłaby na wypracowanie większej ilości gotówki o zbliżenie się wyceny wskaźnikowej AB do lidera (Action).
Na wtorkowej akcje poddają się przecenie. W ostatnich miesiącach notowania AB mają za sobą mocny wzrost. W pół roku akcje podrożały o blisko 80 proc.>> Techniczną stronę waloru znajdziesz w ATTrader.pl