
Mateusz Tarczyński, prezes Woodpecker SA.
Działająca w modelu SaaS aplikacja Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Korzysta z niej ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA. Spółka na przełomie II i III kwartału 2021 r. planuje debiut na rynku NewConnect.
– W kilka lat stworzyliśmy innowacyjne narzędzie o globalnym zasięgu, dostarczające użytkownikom realną wartość przekładającą się na rozwój biznesu. Dla prowadzących firmy Woodpecker jest tym, czym dla kierowców zaawansowane systemy wspomagania, które pilnują prawidłowego toru jazdy, przypominają o konieczności zatankowania, rozpoznają zachowania innych uczestników ruchu. Nie zastępują człowieka, ale istotnie go odciążają, pomagając szybciej i skuteczniej dotrzeć do celu. W nowoczesnym biznesie, tak jak w nowych samochodach, takie wsparcie jest już obowiązkowe. Cieszymy się, że rynek to dostrzega, a zalety aplikacji doceniło już ponad 3 tys. klientów – mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Woodpecker.co dynamicznie rośnie i osiąga coraz lepsze wyniki finansowe. W 2020 r. spółka wygenerowała 10 mln zł przychodów i 0,9 mln zł zysku netto. Tylko w I kwartale 2021 r. osiągnęła ponad 3 mln zł przychodów i 0,65 mln zł zysku netto. W kwietniu 2021 r. mogła pochwalić się 3,7 mln USD ARR (rocznie powtarzany przychód z abonamentu) oraz 310 tys. USD MRR (miesięcznie powtarzany przychód z abonamentu). W Memorandum Informacyjnym spółka przedstawiła prognozy wyników na najbliższe lata, które zakładają osiągniecie 13,6 mln zł przychodów w 2021 r. oraz 2,5 mln zł zysku netto. W kolejnym roku przychody mają wzrosnąć do 19,6 mln zł, a zysk netto do 5,1 mln zł.
Publiczna oferta obejmuje od 733.333 do 916.667 akcji Woodpecker.co SA. należących do Tar Heel Capital Pathfinder MT Limited, Macieja Cieśli, Kingi Tarczyńskiej, Radosława Czyrko oraz Artura Listwana. Cena oferowanych akcji zostanie ustalona przez po zakończeniu procesu budowania księgi popytu i będzie wynosić od 12 zł do 15 zł za walor.
– Od 3 lat jesteśmy spółką rentowną i notujemy stałe wzrosty. Startująca dziś oferta publiczna i zbliżający się debiut na NewConnect to początek kolejnego etapu rozwoju spółki i jednocześnie przystanek na drodze na główny parkiet GPW. Chcemy wprowadzić tam akcje możliwie szybko, realnie to perspektywa przełomu 2022 i 2023 r. – komentuje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Narzędzie Woodpecker.co wyróżnia się na rynku łatwością implementacji, wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz najwyższą dostarczalnością. Możliwość integracji z kilkudziesięcioma popularnymi narzędziami (np. Gmail, Zapier, Pipedrive) pozwala na jeszcze większą automatyzację.
Harmonogram oferty publicznej Woodpecker.co
Termin | Wydarzenie |
19 maja 2021 | Publikacja Memorandum Informacyjnego |
20 maja 2021 – 01 czerwca 2021 |
Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy małych inwestorów |
20 maja 2021 – 01 czerwca 2021 |
Budowa księgi popytu (book-building) w transzy dużych inwestorów |
02 czerwca 2021 | Ustalenie ostatecznej ceny sprzedaży i ustalenie liczby akcji sprzedawanych w podziale na poszczególne transze |
02 czerwca 2021 – 09 czerwca 2021 | Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy dużych inwestorów |
10 czerwca 2021 | Ewentualne przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy inwestorów zastępczych |
Do 11 czerwca 2021 | Przydział akcji oraz podanie do publicznej wiadomości wyników Oferty Publicznej |
Do 16 czerwca 2021 | Ewentualny zwrot nadpłaconych kwot (w przypadku nadsubskrypcji lub wystąpienia różnicy pomiędzy Ceną Maksymalną, a Ceną Sprzedaży) |