
Arlen sprzeda akcje w IPO po 35 zł/szt. Debiut na GPW już w czerwcu (Fot. spółka)
Inwestorzy instytucjonalni dopisali, oferta Arlenu zwiększona do 7,74 mln akcji
Spółka Arlen, producent specjalistycznej odzieży ochronnej oraz tkanin dla służb mundurowych, poinformowała w komunikacie, że cena sprzedaży oferowanych akcji w ramach oferty publicznej została ustalona na 35 zł za sztukę. Proces budowy księgi popytu zakończył się podjęciem decyzji o przydziale 700 tys. akcji inwestorom indywidualnym, natomiast zdecydowana większość, czyli 7,04 mln akcji, trafi do inwestorów instytucjonalnych.
Akcjonariuszem oferującym jest A.T. Fundacja Rodzinna, kontrolowana przez Andrzeja Tabaczyńskiego, założyciela i prezesa Arlen. Ofercie nie towarzyszyła emisja nowych akcji, a więc spółka nie pozyska kapitału na ew. rozwój lub zwiększenie skali biznesu. IPO obejmowało 6,6 mln akcji (29,8 proc. kapitału zakładowego) z opcją zwiększenia do maksymalnie 7,74 mln akcji (34,97 proc. KZ).
Zapisy w transzy detalicznej odbywały się w dniach 4-11 czerwca, po cenie maksymalnej 38 zł. Dla inwestorów instytucjonalnych proces zapisów potrwa od 13 do 17 czerwca. Spółka oczekuje, że debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych nastąpi 24 czerwca.
Główny akcjonariusz będzie miał 65 proc. akcji Arlenu
Po zakończeniu oferty publicznej dotychczasowi akcjonariusze pozostaną w posiadaniu nie mniej niż 65 proc. akcji Arlen. Dodatkowo, sprzedający akcjonariusz zobowiązał się do niesprzedawania kolejnych akcji przez 24 miesiące od daty debiutu, z wyjątkiem standardowych przypadków. Uczestnicy programu motywacyjnego będą podlegać 12-miesięcznemu lock-upowi.
W 2024 roku grupa Arlen osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 461,4 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. r/r. Znormalizowana EBITDA wyniosła 83,9 mln zł (+45 proc. r/r), a znormalizowany zysk netto sięgnął 60,5 mln zł (+44 proc. r/r). Tak dynamiczny wzrost jest wynikiem zarówno ekspansji produktowej, jak i geograficznej.
Strategia ekspansji i długofalowe cele Arlen
Arlen koncentruje swoją strategię rozwoju na utrzymaniu przewagi technologicznej i optymalizacji kosztowej. Spółka zamierza systematycznie poszerzać ofertę produktową oraz zwiększać obecność na rynkach europejskich. Grupa specjalizuje się nie tylko w produkcji odzieży ochronnej, ale także w wytwarzaniu tkanin laminowanych i plecakowych, wykorzystywanych przez służby mundurowe w całej Europie.
Za organizację oferty odpowiadają Dom Maklerski Navigator oraz Pekao Investment Banking, pełniący funkcję współkoordynatorów i współprowadzących księgę popytu. Dom Maklerski Navigator jest także firmą inwestycyjną pośredniczącą w ofercie, a Biuro Maklerskie Pekao pełni rolę współpośrednika i współprowadzącego księgę popytu.