PARTNER SERWISU
qhmbgesp

Bank Handlowy miał 72,74 mln zł zysku netto w II kw.

Omawiane walory:

Bank Handlowy odnotował 72,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 89,3 mln zł zysku rok wcześniej, podał bank w raporcie.

(Fot. Bank Handlowy)

Wynik z tytułu odsetek wyniósł 168,39 mln zł wobec 265,11 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu prowizji i opłat sięgnął 150,67 mln zł wobec 123,78 mln zł rok wcześniej.

– Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 73 mln zł ze względu na niską aktywność banku na rynku obligacji skarbowych oraz w efekcie działalności skarbcowej prowadzonej w pierwszych trzech miesiącach roku. Ta ostatnia działalność była motorem wzrostu zysku za pierwsze półrocze do 468 mln zł, co oznacza potrojenie zysku w stosunku do tego samego okresu 2020 roku – czytamy w komunikacie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Wynik na inwestycyjnych dłużnych aktywach finansowych wyniósł 3,6 mln zł w II kw. wobec 69,45 mln zł w II kw. 2020 roku.

Wynik na handlowych instrumentach finansowych i rewaluacji wyniósł 93,06 mln zł wobec 101,62 mln zł rok wcześniej.

Wynik z tytułu oczekiwanych strat kredytowych wyniósł 9,62 mln zł wobec 110,03 mln zł w II kw. 2020 r.

Koszty działania i koszty ogólnego zarządu wyniosły 252,62 mln zł w II kw. wobec 268,52 mln zł rok wcześniej.

Wskaźnik koszty/dochody wyniósł 67 proc. w II kw.

Aktywa razem banku wyniosły 57,66 mld zł na koniec II kw. 2021 r. wobec 60,94 mld zł na koniec II kw. 2020 r.

Bank podał, że wzrost polskiej gospodarki w II kwartale 2021, w tym produkcji przemysłowej i eksportu, przełożył się na wysoką aktywność przedsiębiorstw w obszarach wymiany walut w banku (+84 proc. r/r wolumeny FX klientów globalnych; +32 proc. r/r klienci bankowości przedsiębiorstw) i przelewów zagranicznych (+16 proc. kw/kw) a także na wzrost akcji kredytowej w branżach nastawionych na eksport.

– Powracający optymizm klientów oznaczał dla nas wyższy wynik prowizyjny, zarówno w bankowości instytucjonalnej, w której wzrost wyniósł 18 proc. r/r, jak i w usługach dla klientów indywidualnych. Cieszy nas, że dzięki stabilnemu i odpowiedzialnemu modelowi biznesowemu możemy konsekwentnie realizować politykę dywidendową wobec naszych akcjonariuszy – powiedziała wiceprezes zarządu do spraw finansowych Natalia Bożek, cytowana w komunikacie.

W II kwartale bank był aktywny na rynku dłużnych papierów wartościowych poprzez udział w transakcjach emisji obligacji korporacyjnych na rynku lokalnym w kwocie 500 mln zł oraz, wraz z grupą Citi, emisji euroobligacji na kwotę 513 mln euro. Bank uzyskał też mandaty na IPO firm z segmentu mniejszych przedsiębiorstw i z branży technologicznej.

Z kolei większy optymizm klientów detalicznych znalazł swoje odzwierciedlenie w powrocie zwyczajów zakupowych sprzed pandemii i w dobrej dynamice przychodów prowizyjnych na kartach kredytowych (+12 proc. kw/kw) oraz wyższej transakcyjności, zwłaszcza w branżach turystycznej.

– Bank umocnił swoją pozycję w zarządzaniu majątkiem klientów segmentu wealth management, odnotowując rekordowy poziom środków pod zarządzaniem. Sprzedaż produktów inwestycyjnych wzrosła o 34 proc. a saldo produktów inwestycyjnych o 39 proc. r/r – czytamy również.

Depozyty globalnych firm „digital” na koniec czerwca w banku były o ponad połowę wyższe niż w grudniu zeszłego roku.

Wskaźnik kredyty/depozyty wyniósł 48 proc. na koniec II kw.

W I-II kw. 2021 r. bank miał 467,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 115,66 mln zł zysku rok wcześniej.

– Oczekujemy, że szybsze niż prognozowane odbicie gospodarcze pozytywnie przełoży się na rozwój naszych klientów. Będziemy ich w tym wspierać, między innymi oferując nowoczesne rozwiązania, które ułatwią im prowadzenie biznesu w Polsce i na rynkach międzynarodowych – podkreśliła wiceprezes, kierująca pracami zarządu banku Elżbieta Czetwertyńska.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021 r. wyniósł 471,19 mln zł wobec 111,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 20,5 proc. na koniec czerwca wobec 22,6 proc. rok wcześniej.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.

  • Asseco Poland ciągnie w górę mWIG40, w grze Mercator, Handlowy i Rafamet

    W środę akcje Asseco Poland drożeją po publikacji wynikach kwartalnych o 10 proc., ciągnąc tym samym w górę indeks mWIG40. Gorąco jest również na innych spółkach, które opublikowały raporty finansowe. Na szerokim rynku dominuje natomiast wyczekiwanie na impulsy z rynków zagranicznych. Głównie na Fed i wyniki Nvidii.

  • Citi Handlowy sprzedaje bankowość detaliczną VeloBankowi

    Citi HANDLOWY sprzedaje segment bankowości detalicznej do VeloBanku za łączną kwotę 532 mln zł, z czego 100 mln zł to płatność warunkowa – uzależniona od wolumenów biznesowych w dniu zamknięcia transakcji. Część uzyskanych środków ma trafić do akcjonariuszy w formie dywidendy, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora.

  • Citi Handlowy rekomenduje wypłatę 10,29 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024 r.

    Citi HANDLOWY zarekomendował przeznaczenie 1 342,78 mln zł z zysku netto za 2024 r., wynoszącego 1 791,98 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 10,29 zł na akcję. Proponowany dzień dywidendy to 7 lipca, zaś termin jej wypłaty - 14 lipca 2025 r. Zysk w kwocie 449,2 mln zł zarząd proponuje pozostawić niepodzielonym.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat