– Opracowana propozycja zakłada, że bank będzie kontynuował realizację przeznaczania większości zysków na wypłatę dywidend, a jej wysokość została ustalona na poziomie nie niższym niż 75 proc. zysku banku z uwzględnieniem stanowiska KNF w zakresie polityki dywidendowej banków – czytamy w komunikacie.
W czerwcu br. akcjonariusze Banku Handlowego podjęli postanowili przeznaczyć na dywidendę kwotę 537,01 mln zł z zysku za 2017 r., co oznacza wypłatę w wysokości 4,11 zł na akcję. Z zysku za 2016 rok bank wypłacił dywidendę w kwocie 591,8 mln zł, czyli 4,53 zł na akcję (wobec odpowiednio: 611,4 mln zł, tj. 4,68 zł/akcję rok wcześniej).

W tym roku Handlowy wypłacił 537 mln zł dywidendy. Stawka na akcję wyniosła 4,11 zł, co dało stopę ponad 5 proc. Wyższą stopę dywidendy w sektorze bankowym zaoferował tylko Pekao. Źródło: Opracowanie własne
ROE powyżej 10 proc. w latach 2019-2021
Strategia Banku Handlowego na lata 2019-2021 zakłada utrzymywanie w tym okresie wskaźnika zwrotu z kapitału (ROE) powyżej 10 proc., o ile nie będą miały miejsca przyszłe zdarzenia prawne, regulacyjne lub podatkowe, które będą mogły mieć wpływ na osiągnięcie tego wskaźnika.
– Głównym założeniem strategii jest wzrost działalności klientowskiej, która ma przyczynić się do osiągnięcia następujących celów finansowych:
Wysoki jednocyfrowy średnioroczny wzrost wolumenów kredytowych w segmencie bankowości detalicznej i średni jednocyfrowy średnioroczny wzrost wolumenów kredytowych w segmencie bankowości instytucjonalnej;
Wysoki jednocyfrowy średnioroczny wzrost przychodów na działalności klientowskiej;
Utrzymywanie wskaźnika ROE powyżej 10 proc. w okresie 2019 – 2021, o ile nie będą miały miejsca przyszłe zdarzenia prawne, regulacyjne lub podatkowe, które będą mogły mieć wpływ na osiągnięcie tego wskaźnika – czytamy w komunikacie.
Bank podkreślił, że będzie wdrażał nowe inicjatywy strategiczne w segmencie klientów instytucjonalnych i detalicznych.
– Jednocześnie bank będzie wykorzystywał dotychczasowe przewagi konkurencyjne dla uzyskania wzrostu w następujących obszarach: niezabezpieczone kredyty detaliczne, wymiana walutowa i zarządzanie gotówką, usługi Wealth Management oraz oferta dla klientów poszukujących globalnego partnera finansowego – czytamy dalej.
Po wynikach za III kw. br. Bank Handlowy podtrzymał deklarację osiągnięcia w tym roku ROE na poziomie powyżej 10 proc.
ROE w trzecim kwartale br. wyniosło 10,2 proc. wobec 7,4 proc. rok wcześniej.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland). W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.