
Marcin Olejarz, prezes Boombit.
Łączne przychody wyrażone w USD w sierpniu wyniosły 3,2 mln USD, co oznacza wzrost w USD o 29 proc. miesiąc do miesiąca – niższy kurs USDPLN nieco skompensował raportowane przychody w PLN.
Przychody w PLN pomniejszone o koszty marketingu związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz prowizji platform dystrybucyjnych, wyniosły w sierpniu ok. 5,4 mln zł w porównaniu do ok. 4,2 mln zł w lipcu 2020 (+28 proc. m/m).
Natomiast w segmencie hyper-casual przychody pomniejszone o koszty marketingu i prowizji w sierpniu wzrosły m/m o 66 proc. w PLN i prawie 75 proc. w USD.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sierpnia – nasza strategia dynamicznego rozwoju gier hyper-casual przynosi efekty. Segment hyper-casual dynamicznie rośnie i przynosi bardzo satysfakcjonujące zyski. Warto podkreślić, że w sierpniu po raz pierwszy odpowiada on za ponad połowę łącznego zysku Grupy – mówi Marcin Olejarz, prezes zarządu BoomBit.
Narastająco za 8 miesięcy bieżącego roku (styczeń – sierpień 2020) szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 92 mln zł (49,7 mln zł w całym 2019). Nakłady marketingowe w tym okresie wyniosły ok. 46 mln zł wobec 13 mln zł w całym 2019 roku.
W sierpniu 2020 łączna ilość pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła około 19 mln, w tym 4 mln pobrań gry Slingshot Stunt Driver, stworzonej wspólnie ze studiem TapNice. Gra znajdowała się przez kilka dni na 4 miejscu w Google Play oraz w TOP10 w AppStore w rankingu wszystkich gier (all games) w USA. Na koniec sierpnia łączna liczba pobrań gier BoomBit przekroczyła poziom 147 mln licząc od początku 2020 roku.
– Od wiosny tego roku poświęcamy bardzo dużo energii i nakładów na to aby BoomBit stał się beneficjentem wielkiego wzrostu popularności gier hyper-casual na świecie. Nawiązujemy współpracę z bardzo doświadczonymi business developerami i specjalistami publishingu, którym postawiliśmy za cel dynamiczny rozwój kontaktów z zewnętrznymi studiami. Podpisaliśmy już umowy z partnerami z różnych części świata – m.in. Australii, Brazylii, Indii i Turcji, mającymi już na koncie gry, które odniosły rynkowy sukces – mówi Hannibal Soares, wiceprezes zarządu BoomBit.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.