ryifoheb
Advertisement
PARTNER SERWISU
sxutclmm

BoomBit: Podjęliśmy kilka ważnych działań zmierzających do poprawy wyników [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

Gośćmi piątkowego czatu inwestorskiego byli Marcin Olejarz oraz Hannibal Soares. Przedstawiciele gdańskiego producenta gier omówili najnowsze wyniki finansowe za 2019 r. i plany wydawnicze na najbliższe kwartały.

boombit

Gośćmi piątkowego czatu inwestorskiego byli Marcin Olejarz, prezes BoomBit, oraz Hannibal Soares, wiceprezes. Fot. GPW

W 2019 r. BoomBit zamienił zyski w straty. W całym roku spółka miała blisko 10 zł na minusie, wobec 8,4 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 10,97 mln zł wobec 10,53 mln zł zysku rok wcześniej. Raportowana strata EBITDA wyniosła w 2019 roku 4,3 mln zł. W 2019 roku na akwizycję użytkowników BoomBit przeznaczył 13,7 mln zł.

W II półroczu ub.r. grupa rozpoczęła optymalizację struktury kosztowej. Proces ten zakończył się w I kwartale 2020. Zadaniem prezesa, podjęte działania przyniosły oczekiwane efekty, o czym inwestorzy mają się przekonać już pod koniec maja.

– Jestem zadowolony z wyników Q1 2020 r., co jest wynikiem ciężkiej pracy każdego w BoomBit. Podjęliśmy kilka ważnych działań zmierzających do poprawy wyników. Z jednej strony przeprowadziliśmy optymalizację strony kosztowej, z drugiej intensywną promocję nowych tytułów HC. Poprawiliśmy również nasze procesy dotyczące produkcji gier, organizacji pracy, jak i po stronie UA oraz BI. Po stronie kosztowej dokonaliśmy znacznych cięć, aby poprawić naszą pozycję gotówkową. Wyniki tych działań zobaczą państwo już za kilka tygodni wraz z publikacją raportu za Q1. Dzięki rosnącym przychodom, skutecznym kampaniom marketingowym oraz efektom dokonanych redukcji po stronie kosztowej już w Q1 obserwujemy poprawiające się wyniki. W Q1 wydaliśmy kilka gier, które okazały się dużym sukcesem komercyjnym. Pracujemy obecnie nad wieloma tytułami, wierzymy, że spośród tych gier będą takie, które swoim sukcesem dorównają poprzednim grom. Efekty naszej pracy powinniście Państwo zobaczyć w raporcie za Q1 2020 r., który opublikujemy 28 maja – ocenił wyniki za I kw. 2020 Marcin Olejarz, prezes BoomBit.

Podczas czatu padło także pytanie o dywidendę. W czasie, gdy z powodu pandemii większość firm przeznacza zyski na kapitał zapasowy, spółki gamingowe nie odczuwają tego zagrożenia tak bardzo i cześć z nich może się zdecydować na wypłatę dywidendy.

– Na ten moment jest za wcześnie na takie rozważania. Do końca roku jeszcze zostały 3 kwartały. Jeżeli wyniki spółki i docelowa sytuacja finansowa będą spełniały nasze oczekiwania, to będziemy rozważać wypłatę dywidendy za rok 2020 – powiedział Marcin Olejarz.

Przedstawiciele spółki zapowiedzieli także, że nie planują w tym roku emisji akcji. Nie zamierzają także korzystać z przygotowanej przez rząd tarczy antykryzysowej.

– Nie mamy takich planów. Nasza sytuacja finansowa obecnie jest dobra, a z pomocy powinny korzystać przedsiębiorstwa, które ucierpiały w wyniku pandemii – argumentował prezes Olejarz.

>> Zapis czatu inwestorskiego z przedstawicielami zarządu i współzałożycielami BoomBit: Marcinem Olejarzem oraz Hannibalem Soaresem znajdziesz tutaj

Prezes zapowiedział jednak, że będą rozważać skorzystanie z ulg podatkowych takich jak IP BOX.

BoomBit ma obecnie 10 gier w produkcji zarówno z segmentu hypercasual, jak i GaaS. Najbliżej premiery jest gra Cooking Festival – jest to gra GaaS typu cooking. Jeśli chodzi o segment hypercasual to obecnie spółka skaluje grę Tug Of War, a w maju chce uruchomić kolejną.

– Jednocześnie nasz zespół wydawniczy intensywnie pracuje nad pozyskiwaniem nowych deweloperów, którzy byliby zainteresowani wydaniem swoich gier poprzez naszą grupę. Nasz zespół UA oraz BI pracują nad optymalizacją i automatyzacją procesu kupowania użytkowników oraz coraz większą dywersyfikacją providerów reklamowych (domów mediowych). Po stronie zespołów deweloperskich oraz game designerów pracujemy nad coraz lepszymi parametrami retencji i monetyzacji przyszłych naszych tytułów. Wiemy, że ciągle jest wiele obszarów, które możemy poprawić. Patrząc na to jakie obecnie odnotowujemy wynik – patrzymy w przyszłość z optymizmem – powiedział w rozmowie z inwestorami Marcin Olejarz.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r. W piątek kurs akcji BoomBit urósł o 7,14 proc. do 19,80 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat