BoomBit podpisał umowę inwestycyjną dotyczącą spółki SuperScale

Omawiane walory:

Celem transakcji jest pozyskanie dla SuperScale nowego dominującego udziałowca branżowego - Level-Up, funduszu wyspecjalizowanego w obszarze gamingu, który przyspieszy globalny rozwój spółki.

boombit, umowa, superscale levelup, gaming, akcje,

BoomBit podpisał umowę inwestycyjną dotyczącą spółki SuperScale

Elementem zawartej transakcji jest sprzedaż części posiadanych przez BoomBit udziałów w SuperScale oraz podwyższenie kapitału zakładowego tej spółki, co skutkuje zmniejszeniem udziału BoomBit do 20,4 proc. W konsekwencji BoomBit rozpozna jednorazowy wynik w wysokości ok. 8,3 mln zł, w związku ze sprzedażą części udziałów oraz zmianą metody ich wyceny.

Level-Up to fundusz venture-capital wyspecjalizowany w obszarze gier mobilnych. Wśród inwestycji portfelowych posiadał już kilkadziesiąt studiów produkcyjnych z Europy i Azji. Zespół Level-Up wspiera spółki portfelowe nie tylko poprzez zapewnienie finansowania, ale także w zakresie prowadzenia biznesu, rozwoju gier oraz komercjalizacji. W przeszłości fundusz sprzedawał swoje udziały w rozwijanych spółkach portfelowych do globalnych podmiotów takich jak m.in. Twitch oraz GSN Games z grupy kapitałowej Sony Pictures Entertainment.

– Cieszymy się z nowego partnera SuperScale, który z pewnością pozwoli przyspieszyć rozwój tej spółki. Co niemniej ważne, kształt transakcji, w wyniku której stajemy się mniejszościowym udziałowcem, pozwoli SuperScale na rozpoczęcie współpracy z czołowymi producentami i wydawcami gier mobilnych, z którymi my jako BoomBit konkurujemy na globalnych rynkach. Strategia Superscale zakłada m.in. otwarcie biura w USA, co pozwoli im stać się globalnym graczem na rynku i – co za tym idzie – przyciągać coraz więcej topowych klientów. Kibicuję SuperScale od momentu gdy byli kilkuosobowym startupem i gorąco wierzę, że wprowadzenie na pokład globalnego gracza spowoduje, że wartość SuperScale się zwielokrotni, oczywiście z korzyścią też dla nas – mówi Hannibal Soares, wiceprezes Zarządu BoomBit.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

– Zmniejszamy zaangażowanie, ale zakładamy kontynuację współpracy z SuperScale w zakresie naszych gier GaaS. Dotychczasowe wsparcie SuperScale dała nam wiele doświadczeń, zespoły ściśle współpracowały i ten know-how wykorzystujemy tworząc nasze gry i budując strategię i nowe narzędzia UA i BI. W obszarze gier hypercasual nie korzystaliśmy z doradztwa SuperScale – prace nad wszystkimi grami, w tym nad hitem Ramp Car Jumping, realizował nasz wewnętrzny zespół korzystający z naszych autorskich narzędzi do pozyskiwania użytkowników – mówi Marcin Olejarz, prezes Zarządu BoomBit.

Umowa zawarta została z Level-Up First S.àr.l. oraz panem Ivanem Trancikiem (obecnym współudziałowcem) i innymi inwestorami indywidualnymi. Transakcja obejmuje m.in. warunki podwyższenia kapitału zakładowego w SuperScale, sprzedaży części udziałów posiadanych przez BoomBit oraz spłaty pożyczek przez SuperScale na rzecz BoomBit.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o BoomBit)

  • BoomBit: Nasza sytuacja finansowa i perspektywy na przyszłość nigdy nie były lepsze

    Gośćmi piątkowego webinarium w StockWatch.pl byli Marcin Olejarz, Hannibal Soares i Marek Pertkiewicz z zarządu BOOMBIT. Podczas spotkania na gorąco omówiono najnowsze wyniki finansowe oraz plany studia na najbliższe kwartały.

  • BoomBit miał 12,5 mln zł zysku netto w 2020 r. Spółka rozważa wypłatę dywidendy zaliczkowej

    W 2020 roku Grupa BOOMBIT osiągnęła 140 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie potrojenie poziomu wygenerowanych przychodów w porównaniu do 2019 roku. W 2020 roku Grupa wypracowała 22,3 mln zł zysku EBITDA oraz 14,6 mln zł zysku netto. Nakłady na user acquisition roku wyniosły 68,8 mln zł. W 2020 roku gry hyper-casual odpowiadały już za około 70 proc. całorocznych przychodów Grupy. 

  • Po świętach inwestorzy głodni wzrostów, mocny KGHM, PGE i BoomBit

    Po świętach inwestorzy być może wrócili przejedzeni, ale wciąż głodni wzrostów na warszawskiej giełdzie. Apetyt na zyski zaostrzyły im wczorajsze rekordy na Wall Street, dobre informacje ze spółek, a także nadzieje na przyspieszenie szczepień i przyszłe otwieranie gospodarki.

  • 6 producentów gier, którzy w 2021 r. mogą wypłacić dywidendę

    Rok 2021 zapowiada się rekordowo pod względem dywidend w branży gamingowej zarówno pod względem kwot jak i liczby spółek. Z informacji zebranych przez StockWatch.pl wynika, że w tym roku zyskiem z akcjonariuszami podzieli się aż sześciu producentów gier wideo notowanych na warszawskim rynku.

  • KGHM powyżej 200 zł, WIG20 najwyżej od lutego, a sWIG80 od 2007 roku

    Rekordowo drogi KGHM, razem z mocnym Orlenem, PKO i PZU, wywindowały indeks blue chipów na 11-miesięczne maksima. Niebezpiecznie wygląda za to CD Projekt, cofając się w kierunku grudniowych minimów. Jeszcze lepiej niż blue chipy wyglądają małe spółki. Reprezentujący je sWIG80 jest najwyżej od 2007 roku.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR