Braster ruszył z publiczna emisją akcji. Od poniedziałku do 17 lipca inwestorzy indywidualni zapisywać się mogą na 3 mln akcji serii I. Cena maksymalna akcji została ustalona na 16,50 zł. Oznacza to, iż maksymalnie spółka może pozyskać 49,5 mln zł. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Brastera
– Środki, które planujemy pozyskać z emisji akcji przeznaczymy przede wszystkim na międzynarodową ekspansję firmy. Już w tym roku planujemy rozpocząć sprzedaż na pierwszych rynkach zagranicznych – w tym w Wielkiej Brytanii – oraz zainicjować projekty pilotażowe na terenie kilku kolejnych państw. Jesteśmy jednocześnie w trakcie zatwierdzania przez FDA naszego wniosku o dopuszczenie urządzenia Braster do sprzedaży na rynku amerykańskim – mówi Marcin Halicki, prezes zarządu Braster SA.
Wraz z opublikowaną w marcu aktualizacją strategii na lata 2015-2021 spółka planuje w latach 2017-2018 debiut na kilkunastu rynkach zagranicznych. Na przełomie czerwca i lipca firma poinformowała o podpisaniu umów związanych z rozpoczęciem projektów pilotażowych w Irlandii, Japonii oraz Dubaju.
W najbliższych kolejnych tygodniach spółka spodziewa się podpisania kolejnych umów w Portugalii i Holandii. Do końca bieżącego roku, poza krajami pilotażowymi, Braster chce zadebiutować w Wielkiej Brytanii.
W przypadku uzyskania zgody FDA, jeszcze w tym roku Spółka chciałaby wejść do USA. Jednocześnie w Kanadzie, Brazylii, Chinach oraz Indiach mają rozpocząć się pilotaże techniczne. Na kolejne rynki (Niemcy, Korea) Braster wejdzie w roku 2018.
W celu realizacji planu ekspansji niezbędne jest poniesienie wydatków, w szczególności na zwiększenie kapitału obrotowego, przygotowanie i przeprowadzenie kampanii marketingowych, zwiększenie mocy sprzedażowych, rozbudowę infrastruktury informatycznej, dostosowanie Systemu BRASTER do wymogów poszczególnych rynków, jak i przeprowadzenie procedur certyfikacyjnych i utrzymanie zdolności operacyjnych Spółki.
Do roku 2021 Braster planuje zaistnieć na rynkach gwarantujących dostęp do ponad 21 mln osób ze ściśle określonej grupy docelowej. Do tego czasu sprzedaż zagraniczna odpowiadać ma za ponad 90 proc. sprzedaży ogółem.
Część pozyskanych środków ma także zostać wykorzystana na budowę globalnej platformy telemedycznej
– Celem strategicznym Spółki jest budowa globalnej platformy telemedycznej integrującej, poza Systemem BRASTER, także rozwiązania i urządzenia telemedyczne innych producentów charakteryzujące się globalnym potencjałem sprzedażowym. Realizacja wizji będzie możliwa m.in. poprzez potencjalne akwizycje. W kręgu zainteresowania Spółki są w szczególności producenci urządzeń telemedycznych, dostawcy usług i produktów e-health oraz firmy świadczące usługi telemedyczne – czytamy w komunikacie spólki.
Trzecim celem emisyjnym zakładanym przez spółkę, jest sfinalizowanie zakup nieruchomości w Szeligach. W grudniu 2016 roku Braster zakupił nieruchomość obejmującą działkę i umiejscowiony na niej budynek, w którym mieści się siedziba spółki oraz realizowany jest proces produkcji matryc ciekłokrystalicznych. Przedmiotową nieruchomość nabyto za cenę sprzedaży w wysokości 5,3 mln zł. Płatność została rozłożona na dwie transze zakupu nieruchomości wynoszące odpowiednio: 1,3 mln zł i 4 mln zł. Spółka uregulował pierwszą transzę i część drugiej ze środków pochodzących z kredytu bankowego. Pozostała do zapłaty kwota 3,5 mln zł ma zostać sfinansowana właśnie z środków pochodzących z emisji nowych akcji.