W piątek opublikowany został prospekt emisyjny spółki Briju. Producent i dystrybutor biżuterii zamierza przejść z alternatywnego rynku na główny parkiet GPW. Debiut planowany jest na połowę kwietnia i ma odbyć się bez emisji nowych akcji.
Spółka od 2011 roku jest obecna na giełdzie, a od początku tego roku należy do indeksu NC Lead, zrzeszającego najlepsze spółki z rynku NewConnect. W 2013 roku Briju wypracował przychody na poziomie 279 mln zł, co stanowi 23-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Zysk operacyjny wyniósł 9,4 mln zł, co oznacza aż 91 proc. wzrost w ujęciu rocznym.
– Ubiegłoroczne wyniki okazały się dla nas rekordowe. Zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie, do 7,6 mln zł. Na poprawę wyników głównie wpłynął wzrost przychodów w segmencie surowcowym oraz wysoka marża w segmencie wyrobów jubilerskich. W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży biżuterii poprzez otworzenie 22 sklepów własnych i 20 sklepów franczyzowych pod marką Briju. Staniemy się dzięki temu jedną z bardziej liczących się sieci jubilerskich w Polsce. – ocenia Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju.
>> To co najważniejsze na temat kondycji spółki znajdziesz tutaj. >> Zobacz obraz fundamentalny grupy Famur w serwisie StockWatch.pl
Spółka specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Asortyment obejmuje unikatowe własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych. Program rozwoju zakłada zwiększenie udziału na rynku detalicznym biżuterii i zdobycie na nim pozycji jednego z liderów. Spółka wprowadza na rynek wyroby pod własną marką Briju. Planuje w tym roku przeprowadzić ogólnopolską kampanię wizerunkową. Środki na realizację tych celów spółka wygeneruje z rosnących przepływów pieniężnych.
– Rynek dóbr luksusowych ma w ciągu trzech najbliższych lat wzrosnąć o 20 proc. My chcemy rosnąć znacznie szybciej niż rynek, a nasze wyniki z ostatnich lat pokazują, że jest to możliwe. Chcemy w tym czasie umocnić pozycję na rynku sprzedaży detalicznej, która zapewnia nam najwyższą marżę. – dodaje Przemysław Piotrowski.
W piątek akcje spółki lekko tracą na wartości przy niewielkich obrotach. Briju notowany jest na NC od sierpnia 2011 roku. Spółka zadebiutowała na alternatywnym rynku z 10-proc. przebitką po 5,51 zł. Obecnie kurs krąży wokół 12 zł i jest po kilkumiesięcznej przecenie. W tym miesiącu spółka podjęła decyzję o odwołaniu planowanej emisji akcji serii E w ramach kapitału docelowego, co argumentowała niekorzystną sytuacją rynkową.