jcrdupgo
Advertisement
PARTNER SERWISU
yesokxvu

British Automotive Holding chce pozostać znaczącym przedstawicielem Jaguara na Polskę jako diler

Omawiane walory:

British Automotive Holding po wygaśnięciu umowy importerskiej z Jaguar Land Rover Limited zamierza pozostać znaczącym przedstawicielem Jaguara na Polskę jako diler, zadeklarowali przedstawiciele spółki. Rozmowy z JLR dotyczące rozwiązania umowy zaplanowane są wstępnie na jesień. Przedstawiciele BAH nie wykluczają też wprowadzenia nowych marek.

Prezes British Automotive Holding (BAH) Mariusz Książek. (Źródło: GPW)

– Jesteśmy wstępnie umówieni na rozmowy z Marco Santucci (szef JLR na Europę) na okres powakacyjny. Będziemy m.in. rozmawiać, jak oni widzą przejęcie rynku w Polsce, jaka będzie przyszłość pracowników. Operacyjnie przez dwa lata nic się nie zmienia dla nas, nasze prognozy są podtrzymane, nie wykluczamy nawet zwiększenia sprzedaży w tym okresie – powiedział wiceprezes Arkadiusz Miętkiewicz podczas spotkania z dziennikarzami.

>> Zobacz także: Zarząd British Automotive Polska w szoku po zerwaniu umowy na import aut przez Jaguar Land Rover Ltd.

Wczoraj BAH podał, że JLR wypowiedziało umowę importerską między JLR a British Automotive Polska, wchodzącą w skład grupy kapitałowej BAH. Zgodnie z treścią wypowiedzenia umowa, na mocy której British Automotive Polska pełni rolę generalnego importera marek Jaguar i Land Rover w Polsce, przestanie obowiązywać 1 sierpnia 2020 roku.

– Po zamknięciu umowy importerskiej będziemy chcieli reprezentować Jaguara jako grupa dilerska. Chcemy być bardzo silną grupą dilerską, rozbudowując naszą sieć – podkreślił wiceprezes.

Według niego, JLR będzie przejmować sieć w Polsce, kiedy BAH będzie sprzedawać 5 tys. aut rocznie wobec 2,5 tys. obecnie. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom British Automotive Holding

– Staliśmy się zakładnikami własnego sukcesu. Spodziewaliśmy się takiego ruchu ze strony producenta, ale znacznie później – dodał prezes Mariusz Książek.

Przedstawiciele BAH nie ukrywają, że przejęcie dystrybucji w Polsce będzie wymagało od producenta znaczących inwestycji.

– Jeżeli planujemy dynamiczny rozwój sieci dilerskiej, to nie wykluczamy wprowadzenie nowych marek, na których długoterminowo będzie można zarobić. (…) Zostajemy importerem do 2020 r. i nasze obowiązki jako importer będziemy należycie realizować – dodał Książek.

>> Ponad 60 proc. zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego CFR w StockWatch.pl

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • GPW zawiesiła obrót akcjami siedmiu spółek na wniosek KNF

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zawiesiła na żądanie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) zawiesiła obrót akcjami siedmiu spółek: British Automotive Holding, PGF Polska Grupa Fotowoltaiczna, Fast Finance, Serinus Energy, Resbud, Vistal Gdynia oraz Hollywood. Powodem zawieszania było nieprzekazanie raportów finansowych za I poł. 2023 r.

  • Rynki czekają na ważne dane z USA, w grze KGHM, Dino i AmRest

    Sierpień był na giełdzie w Warszawie najgorszym miesiącem od roku. Czy wrzesień będzie od niego lepszy? Jest kilka argumentów na poparcie tej tezy. A dziś po południu być może pojawi się kolejny.

  • British Automotive Holding kończy działalność. Kurs akcji pikuje

    29 sierpnia br. zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład Grupy British Automotive Holding spółki British Automotive Polska, będącej do końca listopada 2020 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover odrzuciło układ BAP z wierzycielami. Zdecydował o tym głos przedstawicieli największego wierzyciela, Jaguar Land Rover, który jako jedyny zagłosował przeciw propozycji układowej.

  • BAH zawarł porozumienie dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej British Automotive Holding (BAH) zawarł porozumienie ze spółkami Inchcape JLR Poland (IJLR), British Automotive Centrum (BAC), British Automotive Gdańsk (BAG), British Automotive Łódź (BAŁ) i British Automotive Silesia (BAS), dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej BAH.
  • Jaguar Land Rover pozwał British Automotive Holding

    British Automotive Holding otrzymał formularz pozwu złożony przez Jaguar Land Rover Limited. Motoryzacyjny gigant domaga się zapłaty ok. 35 mln euro i 1,6 mln GBP, czyli ok. 170 mln zł.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat