Portfolio Carbon Studio zawiera takie produkcje z obszaru wirtualnej rzeczywistości jak The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Obecnie spółka pracuje nad Projektem EI, który jest na bardzo wczesnym etapie.
– Obecnie skupiamy się na opracowaniu reprezentatywnego vertical slice projektu. Informacje dotyczące budżetów oraz inne szczegóły będą udostępniane w późniejszym czasie. Jest to związane z procesem nawiązywania współpracy z potencjalnymi partnerami. Projekt EI spotkał się z dużym zainteresowaniem, co dodatkowo motywuje nas do dopracowania wszystkich aspektów przed ujawnieniem dalszych informacji – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studios.
Spółka w procesie developmentu korzysta ze narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, w tym także rozwiązań własnych. Przykładem tego jest zakończony pod koniec zeszłego roku projekt GAMEINN.
– W procesie tworzenia naszych gier korzystamy z autorskich narzędzi opracowanych w ramach projektów B+R, które wspomagają proces produkcji. Stworzyliśmy kilka modułów, które między innymi wspomają pracę naszych designerów. Narzędzia te współpracują z silnikiem Unreal Engine. Nasze narzędzia są stale rozwijame i wdrażane do nowych produkcji. Drugim, bardziej oczywistym zastosowaniem AI w procesie tworzenia gier jest wykorzystanie gotowych narzędzi takich jak Mid Journey czy Czat GPT. Widzimy wielki potencjał w AI jako narzędziu wspomagającym proces tworzenia gier, który nie tylko obniży koszty produkcji, ale również przyspieszy wiele działań związanych z developmentem – dodał Aleksander Caban.
W kwietniu 2024 r. spółka połączyła się z Iron VR, tworząc grupę kapitałową, której celem jest zwiększanie wartości dla akcjonariuszy poprzez budowanie jednego, silnego brandu.
– Fuzja z Iron VR przyniesie pierwsze spore oszczędności w trzecim kwartale 2024 i w kolejnych kwartałach. Spółka jest obecnie w toku przeglądu wszystkich kosztów i usuwaniu dublujących się stanowisk oraz usług. Będzie to miało znaczący skutek w ogólnych kosztach spółki – powiedział Aleksander Caban.
Spółka dalej zamierza przejść na główny parkiet GPW, ale najpierw musi się uporać z połączeniem z Iron VR.
– Plan przejścia na GPW dalej jest aktualny, obecnie jesteśmy skupieni na działaniach związanych z połączeniem. Następnym krokiem będzie powrót do tematu przejścia na Główny Parkiet. Ważnym aspektem w tym procesie będzie kapitalizacja spółki, która musi być odpowiednio wysoka. Nasze dalsze plany będą skupiały się na działaniach mających na celu uskutecznienie tego warunku – powiedział Aleksander Caban.
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole.