
Historyczny rok dla Carbon Studio. Fot. spółka
Materiał partnera
W kwietniu 2024 r. notowana na rynku NewConnect Carbon Studio połączyła się z Iron VR, tworząc grupę, która buduje silny i rozpoznawalny brand oraz sukcesywnie zwiększa wartość dla akcjonariuszy.
Jednym z obecnie realizowanych celów fuzji jest uproszczenie struktury grupy i optymalizacja kosztów związanych z działalnością obydwu spółek. Carbon Studio przeprowadziło m.in. restrukturyzację organizacyjną, redukując liczbę etatów i dostosowując strukturę organizacyjną do aktualnych potrzeb rynkowych.
– Obecnie dokonujemy przeglądu wszystkich kosztów. Likwidujemy dublujące się stanowiska oraz usługi, dążąc do utrzymania dyscypliny kosztowej. W perspektywie długofalowej połączenie z Iron VR przyniesie nam istotne oszczędności, począwszy od trzeciego kwartału 2024, aż po kolejne okresy rozliczeniowe. Plan przejścia na główny parkiet GPW pozostaje aktualny, ale zanim przystąpimy do jego realizacji, musimy uzyskać odpowiednio wysoką kapitalizację spółki oraz sfinalizować wszystkie procesy związane z połączeniem z Iron VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu grupy.
Carbon Studio istnieje na rynku od 2015 i jest jedną z pierwszych firm w Polsce, które skoncentrowały się na tworzeniu gier w oparciu o technologię VR. Od tego czasu wydała 7 tytułów i zyskała uznanie przede wszystkim jako twórca uniwersum „The Wizards”, w którym gracze mogli po raz pierwszy rzucać czary za pomocą gestów. Zastosowanie innowacyjnych mechanik rozgrywki w połączeniu z wciągającą fabułą oraz pełnymi magii kreacjami przełożyły się na niekwestionowany sukces rynkowy – sprzedaż gier z flagowej serii osiągnęła już 450 tys. egzemplarzy.
Carbon Studio kontynuuje prace nad własnymi IP, wdrażaniem innowacyjnych mechanik rozgrywki oraz wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji, które znacząco przyspieszą realizację nowych produkcji i umożliwią zmniejszenie kosztów. Grupa stawia na wysoką jakość produkcji oraz łączy testowanie nowych rozwiązań i gatunków gier z aktualizacjami tytułów, które zyskały już wysokie oceny graczy.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Carbon Studio kontynuuje także nawiązywanie partnerstw, które otwierają nowe perspektywy rozwoju oraz umożliwiają ugruntowanie pozycji globalnego lidera na rynku wirtualnej rzeczywistości. Grupa współpracuje z coraz liczniejszym gronem renomowanych partnerów, wśród których znajdują się: Vertigo Games, Metą, Sony, Microsoft, grupa Kepler oraz Epic Games.
W perspektywie najbliższych dwóch lat Carbon Studio planuje zwiększyć swoją widoczność w sektorze gier VR, skoncentrować sie na rozwijaniu uniwersum „The Wizards” oraz dalszej redukcji kosztów – m.in. dzięki wdrażaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych. Grupa zamierza też zwiększyć sprzedaż gier z aktualnego portfolio. Środkami do osiągnięcia tego celu będą zintensyfikowane działania marketingowe, obecność na nowych platformach, zapewnienie graczom popremierowego wsparcia ulubionych tytułów oraz zawieranie nowych współprac z renomowanymi partnerami.
Carbon Studio pracuje również nad czterema nowymi produkcjami:
- projektem EL, czyli pierwszoosobowym western shooterem ze stylizowaną grafiką i intrygującymi plot twistami,
- prototypem XR-wej gry z uniwersum „The Wizards”,
- preprodukcją tytułu z uniwersum „The Wizards”,
- prototypem VR-owej gry związanej z symulacją jazdy.
– Prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy z potencjalnymi wydawcami i partnerami na temat każdego z tych tytułów. Widzimy, że zaczynają interesować się nimi także wydawcy, którzy dopiero przymierzają się do wejścia na rynek gier VR. Jednocześnie są to podmioty cieszące się dużą renomą w obszarze gamingu, która może przełożyć się na uwiarygodnienie całego rynku VR zarówno w oczach graczy, jak i inwestorów. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł zdradzić więcej szczegółów i przekazać dobre wieści naszym Akcjonariuszom – podsumowuje Aleksander Caban z Carbon Studio.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od 2019 r.