Spółka: CARBONSTU
-
-
Rok 2023 był najbardziej dynamicznym okresem w historii polskiego pioniera w obszarze VR-owych gier. Pomimo licznych wyzwań związanych z fuzją z Iron VR, grupa kapitałowa Carbon Studio zakończyła go rekordowym przychodem, który wyniósł 5,63 mln zł, a więc o ponad 20 proc. więcej niż przychód za 2022 r.
-
Carbon Studio za swój główny cel z perspektywy nadchodzących gier uważa dalszy rozwój uniwersum "The Wizards" poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią, poinformował ISBtech członek zarządu Aleksander Caban. Deweloper pracuje równolegle nad projektem VR osadzonym na Dzikim Zachodzie.
-
Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Aleksander Caban, członek zarządu Grupy Carbon Studio SA. Tematem spotkania było podsumowanie minionego roku oraz omówienie strategicznych celów oraz dalszych kierunków rozwoju.
-
Grupa Carbon Studio zanotowała w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto. Spółka kontynuuje wsparcie dla swoich gier oraz pracuje nad nowymi tytułami – najnowszy “Projekt EL”, ma być kolejnym krokiem w eksploracji innowacyjnych rozwiązań w VR. Carbon Studio mocniej angażuje się także w wykorzystanie technologii AI w branży gier wideo.
-
Carbon Studio zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku Carbon Studio planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect. Celem fuzji jest m.in. uproszczenie struktury grupy, zbudowanie jednego silnego brandu oraz zwiększenie wartości spółki, które jest kluczowe w procesie planowanego przeniesienia akcji Carbon Studio na główny parkiet GPW.
-
Carbon Studio wypracowało w 2023 r. 5,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje wzrost o prawie 20 proc. w stosunku do 2022 r. Spółka uzyskała jednostkowy zysk netto na poziomie niemal 0,4 mln zł, przy niespełna 0,5 mln zł zysku EBIT i wyniku EBITDA wynoszącym 2,7 mln zł. W IV kwartale 2023 r. spółka zanotowała ponad 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrealizowała kolejne kamienie milowe w projektach prowadzonych z partnerami biznesowymi.
-
Na 18 stycznia 2024 roku wyznaczona została data premiery gry Hunt Together w wersji na Meta Quest. Za wydanie i dystrybucję gry odpowiada Carbon Studio. Producentem nadchodzącego tytułu jest Iron VR – spółka zależna od Carbon Studio. Hunt Together to pierwszoosobowa gra VR z gatunku horror, oferująca rozgrywkę Player vs Player.
-
Carbon Studio zwiększyło jednostkowe przychody netto ze sprzedaży w okresie od stycznia do września 2023 r. o 27 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, uzyskując niemal 4,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. spółka odnotowała także wzrost zysku EBIT o 25 proc. r/r, osiągając blisko 1,1 mln zł (vs. 0,8 mln zł). Za uzyskane przychody ze sprzedaży odpowiada niesłabnące zainteresowanie autorskimi grami studia z serii The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
-
Carbon Studio nawiązało współpracę z Play For Dream, właścicielem gogli yVR2. 23 października br. zakończył się proces zawarcia umowy współpracy, która stanowi kamień milowy w przygotowaniu Crimen - Mercenary Tales do debiutu na innowacyjnych goglach.
-
14 września 2023 r., w wersji na komputery stacjonarne zadebiutuje Crimen - Mercenary Tales. To jedna z tegorocznych propozycji od notowanego na NewConnect developera gier VR – Carbon Studio.
-
Carbon Studio osiągnęło w I półroczu 2023 roku znaczący wzrost wyników finansowych. Od stycznia do czerwca br. zysk z działalności operacyjnej EBIT wzrósł do poziomu 1,5 mln zł, to prawie dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym czasie spółka osiągnęła zysk netto w wysokości ponad 1,2 mln zł (41 proc. rdr.)
-
Gośćmi czwartkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli przedstawiciele zarządu Carbon Studio. Tematem przewodnim spotkania było omówienie planów rozwoju po fuzji z Iron VR.
-
Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.
-
Carbon Studio oraz Vertigo Games, jeden z bardziej cenionych wydawców i deweloperów wchodzący w skład globalnej grupy PLAION, zawarły istotną umowę, która zakłada współfinansowanie popularnego tytułu VR – The Wizards Dark Times oraz rozwój coopowego dodatku. Aktualizacja, w której trzech graczy będzie mogło razem stawić czoła siłom ciemności, będzie nosiła nazwę The Wizards – Dark Times: Brotherhood. Premiera zaplanowana jest na 2023 rok. Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community tytułu. Niedawno sprzedaż projektów z serii The Wizards przekroczyła 350 tys. sprzedanych egzemplarzy.
-
Seria gier The Wizards autorstwa Carbon Studio trafiła już do 350 tys. graczy. Tytuły cieszą się największym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych – ok. 60 proc. sprzedanych kopii, w dalszej części znajdują się kraje Europy Zachodniej (20 proc.) i rynki azjatyckie (7 proc.). Kurs akcji spółki rośnie przy niewielkich obrotach o 10 proc.
-
Gośćmi środowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli Błażej Szaflik, prezes zarządu i Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA. Tematem spotkania było omówienie aktualnych wyników Grupy Kapitałowej Carbon Studio oraz przedstawienie biznesowych planów na przyszłość.
-
Narastająco po trzech kwartałach Carbon Studio wypracowało 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i ponad 1,1 mln zł zysku netto. Jednocześnie biorąc pod uwagę sam trzeci kwartał br., spółka odnotowała ponad 4-krotny wzrost zysku netto r/r. Wartość jednostkowego wyniku netto od lipca do września wyniosła 0,25 mln zł. Zysk operacyjny EBIT liczył w tym czasie 0,09 mln zł, kiedy to w analogicznym okresie roku ub. odnotowano stratę. Na dobre wyniki finansowe spółki wpływ miała rosnąca popularność technologii VR/AR oraz stabilna sprzedaż autorskich tytułów studia.
-
Carbon Studio w ramach dywersyfikacji biznesowej rozszerza działalność o segment Quality Assurance pod nazwą brandu Quality Mine. W tym celu spółka powołała specjalny dział QA, którego zadaniem jest realizacja specjalistycznych testów i oferowanie kompleksowej usługi testerskiej dla gier i aplikacji VR. Zespół składa się z doświadczonych i posiadających odpowiedni know-how testerów, w tym Karoliny Koszuty – członkini zarządu Carbon Studio SA, która od teraz odpowiada także za obszar Business Relations.
-
Gośćmi wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio i Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR SA. Tematem spotkania było omówienie bieżącej działalności grupy Carbon Studio oraz jej planów rozwoju.
-
Carbon Studio szacuje, że w II kwartale 2022 r. wypracowało 1,65 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem, gdy wynik opiewał na 1,69 mln zł. Na raportowane wyniki finansowe wpływ miało zakończenie prac nad pierwszymi kamieniami milowymi dla międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse oraz sprzedaż autorskich projektów Studia. Mowa o serii gier The Wizards oraz grze Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Druga produkcja od 19 maja br. dostępna jest w sklepie Meta Store.
-
Carbon Studio oraz jego spółka zależna – Iron VR, ogłosiły dwa nowe tytuły VR. Mowa o grze akcji Crimen z portfolio produkcyjnego Carbon Studio oraz horrorze Home Together od Iron VR. Za wydanie drugiego projektu odpowiada Carbon Studio. Gry wyszły już z etapu preprodukcji i obecnie znajdują się w zaawansowanej produkcji. Planowany budżet każdej z tych gier wynosi ponad 1 mln zł. Tytuły trafią na platformę Meta Quest 2.
-
Najwyższe od 10 lat ceny miedzi to za mało, żeby mocno w górę pociągnąć kurs akcji KGHM-u, a wraz z nimi cały WIG20. Nie pomagają też wczorajsze rekordy na Wall Street i lepsze od prognoz wyniki Tesli. Warszawskie indeksy praktycznie stoją w miejscu. Na szczęście ciekawie wyglądają niektóre spółki z drugiej linii.
-
Notowany na NewConnect developer gier i technologii VR, podjął uchwałę zmierzającą do wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowego personelu. Wybrani pracownicy otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E Carbon Studio.
-
-
Dzieje się na akcjach giełdowych producentów gier wideo. Wojciech Kręcki, autor portfela Cztery Fazy Rynku przygotował przegląd 11 najciekawszych pod kątem technicznym spółek z branży i nakreślił scenariusze bazowe na najbliższe tygodnie.
-
Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.
-
Zarząd Carbon Studio podjął uchwałę o rozpoczęciu działań, których celem jest przeniesienie akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Projekty uchwał w tej sprawie zostaną wprowadzone na najbliższe Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki. Władze Carbon Studio rozpoczęły rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie całego procesu. Studio koncentruje się obecnie na produkcji gry VR (wirtualna rzeczywistość) w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar oraz rozwoju marki The Wizards.
-
Developer gier i technologii VR potroił zysk netto. W całym 2019 r. wypracował 1,1 mln zł. W piątek kurs akcji Carbon Studio rośnie o 6,3 proc. do 54 zł.
-
The Wizards – Dark Times – nowa część serii The Wizards autorstwa Carbon Studio trafi do sprzedaży 4 czerwca br. Tytuł zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport.
-
Liczba sprzedanych egzemplarzy serii gier "The Wizards" Carbon Studio przekroczyła 100 tys. sztuk. Studio specjalizujące się w grach VR zapewnia, że koronawirus COVID-19 nie wpływa negatywnie na jej działalność, a wszystkie zaplanowane premiery odbędą się zgodnie z planem.
Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu
Sprawdź