uuxauemt
PARTNER SERWISU
jdefqhez

CD Projekt sprawił niespodziankę. Zysk netto okazał się ponad dwukrotnie wyższy od konsensusu

Omawiane walory:

W II kwartale 2021 r. warszawskie studio wypracowało 72,6 mln zł zysku netto. Wynik względem konsensusu opracowanego przez PAP czy Reutersa jest ponad dwukrotnie wyższy.

CDProjekt,wyniki,2021,Kicinski,Nielubowicz,cyberpunk

Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA

Inwestorzy i rynkowi eksperci nie mieli wielkich oczekiwań względem minionego kwartału w wykonaniu CD Projektu. Poprzeczka była zawieszona raczej nisko. Branżowy gigant bez najmniejszego problemu przebił oczekiwania i praktycznie na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat pokazał dużo lepsze rezultaty. Tu trzeba zaznaczyć, że w śrubowaniu wyników pomogło zmniejszenie salda niewykorzystanych rezerw na korekty premierowych raportów licencyjnych gry Cyberpunk 2077 o 39,5 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 79,4 mln zł i był wyższy niż przed rokiem o 36 proc. Konsensus opracowany przez PAP zakładał 34,7 mln zł zysku, a szacunki zebrane wśród 7 analityków przez Reutersa celowały w 41 mln zł zysku. Przychody ze sprzedaży w II kwartale wyniosły 273 mln zł. Tu konsensus PAP zakładał 181,2 mln zł, a Reutersa 171 mln zł.

– Wyniki CD Projektu za II kwartał są naprawdę dobre. Okazuje się, że znacząca liczba pobrań Cyberpunka na PS4 była mocno związana z zakupami nowych kopii. Sprzedaż przebiła konsensus o 92 mln zł, z czego ok. 40 mln zł nadwyżki pochodzi z rozwiązania rezerw na zwroty, natomiast 52 mln zł to sprzedaż realnie wyższa od oczekiwań. Na poziomie EBIT wynik jest lepszy tylko o 45 mln zł, gdyż spółka równolegle do rozwiązania rezerw na zwroty zawiązała rezerwę na koszty marketingowe i logistyczne jednego z kontraktów handlowych, który według szacunków będzie kontraktem nierentownym – komentuje Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.

Jak zaznaczyła spółka, w I półroczu studio skupiało się na usprawnieniu rozgrywki Cyberpunka 2077. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store.

– Serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 oraz nad dodatkiem do Cyberpunka – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Kliknij, aby powiększyć.

>> W czwartek, 2 września, o godz. 10:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami zarządu CD Projektu.: Adamem Kicińskim, prezesem i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będą wyniki grupy za I półrocze 2021 r.

W całym I półroczu CD Projekt wypracował 471 mln zł przychodów, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3: Dziki Gon. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w omawianym okresie 105 mln zł.

– Nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do Cyberpunka, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych. – Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy – saldo środków pieniężnych i posiadanych przez spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych – dodaje.

Kwartały premierowe segmentu CD Projekt RED – przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w latach 2011-2021 (w tys. zł)

W lipcu br. swoją premierę miała zapowiedziana w ubiegłym roku gra stworzona przez należące do Grupy studio Spokko. Wiedźmin: Pogromca Potworów to lokalizacyjna gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości, w której gracze mogą stanąć do walki z ponad setką potworów z wiedźmińskiego uniwersum. Premiera spotkała się z pozytywnym odbiorem społeczności graczy.

Również w lipcu CD Projekt zakupił kanadyjskie studio Digital Scapes, które obecnie funkcjonuje pod nazwą CD PROJEKT RED Vancouver.

– Zakup studia w Vancouver to krok w stronę poszerzania naszych kompetencji technologicznych. Zostaliśmy zasileni przez grupę deweloperów doświadczonych w projektowaniu gameplayu, programowaniu i animacji, z którymi współpracowaliśmy od 2018 r. W najbliższych latach planujemy dynamicznie rozwijać nasze kanadyjskie studio – podsumowuje Adam Kiciński.

W środę na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 170,36 zł, czyli zaledwie 0,6 proc. więcej niż dzień wcześniej. Aktualna kapitalizacja CD Projektu to nieco ponad 17 mld zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, Answear, Enter Air i Selvita.

  • CD Projekt skupił akcje za ponad 22 mln zł w ramach programu motywacyjnego

    CD Projekt odkupił blisko 88 tys. akcji własnych w ramach pierwszego etapu Programu Motywacyjnego A na lata 2023-2027. Średnia cena transakcji wyniosła ok. 255 zł za papier.

  • CD Projekt udostępnił kolejną aktualizację do gry „Cyberpunk 2077”

    CD Projekt opublikował aktualizację 2.31 do gry "Cyberpunk 2077", obejmującą m.in. poprawki do AutoDrive oraz trybu fotograficznego.

  • Spadki na GPW po wtargnięciu rosyjskich dronów, w grze Lubawa, Zremb i Protektor

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od spadków. Nie mogło być inaczej. Zestrzelenie rosyjskich dronów nad Polską przypomniało inwestorom (szczególnie zagranicznym) o ryzyku geopolitycznym, wpisując się jednocześnie w korekcyjną sekwencję jaką obserwujemy na GPW od końca sierpnia. To nie koniec hossy na warszawskim parkiecie, bo jest jeszcze daleko do końca hossy na światowych giełdach, ale niewątpliwie pojawił się kolejny pretekst do realizacji zysków. 

  • CD Projekt rusza ze skupem własnych akcji

    Zarząd CD Projektu zlecił przeprowadzenie skupu akcji własnych. Jego celem jest zgromadzenie akcji na potrzeby realizacji uprawnień w pierwszym etapie programu motywacyjnego A.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat