W zaledwie trzy miesiące notowania PKP Cargo urosły o 68 proc. i znalazły się najwyżej od października 2021 r. Sprawdzamy, gdzie obecnie położone są kluczowe poziomy techniczne.
Wykres w interwale tygodniowym
W poprzedniej analizie technicznej z końca czerwca zwracałem uwagę na to, że lada moment może paść dość mocny sygnał kupna – wówczas kurs akcji spółki ocierał się o linię spadków i górną warstwę chmury Ichimoku. Słowo ciałem się stało, linia spadków padła pod naporem popytu i kurs akcji zrealizował minimalny zasięg wzrostów – sięgnął mediany hipotetycznego kanału. Świeca z bieżącego tygodnia pokonała medianę, więc naturalnym poziomem docelowym staje się jego górna banda. Na wskaźnikach technicznych obowiązują sygnały kupna, nie widać jeszcze symptomów wytracania impetu wzrostów, zatem pozostaje jedynie odpowiednie zarządzanie otwartą pozycją.
Ubiegłoroczny szczyt nie powinien przysporzyć kłopotów – patrząc na wolumen jego powstania, popyt powinien wciągnąć to bez większego wysiłku.
"Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, Answear, Enter Air i Selvita.
PKP Cargo przeprowadzi do końca września zwolnienia grupowe, które obejmą maksymalnie 500 pracowników. To element działań sanacyjnych w ramach trwającej restrukturyzacji.
Rusza aktywna faza rosyjsko-białoruskich manewrów wojskowych Zapad-2025. Polski rząd zdecydował o całkowitym zamknięciu granicy z Białorusią, co rodzi realne konsekwencje gospodarcze. Szczególnie dotkliwie może je odczuć PKP Cargo, które obsługuje kluczowy odcinek Jedwabnego Szlaku.
PKP Cargo sprzedało blisko 6,7 tys. wyeksploatowanych wagonów towarowych za 123 mln zł. To istotne wsparcie dla spółki znajdującej się w restrukturyzacji i zmagającej się z trudną sytuacją finansową.
PKP Cargo oraz spółka zależna PKP CargoTabor podpisały list intencyjny z województwem lubuskim dotyczący możliwej sprzedaży Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku. Transakcja ma być elementem restrukturyzacji PKP CargoTabor i wymaga szeregu zgód formalnych.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.