Od początku roku akcje PKP Cargo podrożały o ponad 1/5 i mają ochotę na więcej. Sprawdzamy, w jakim momencie technicznym są notowania przewoźnika kolejowego.
Wykres w interwale dziennym.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowań kurs akcji spółki kreślił sekwencję opadających szczytów i rosnących dołków, zamykając notowania w ramionach trójkąta symetrycznego. Apeks trójkąta przypada na początek stycznia 2026 roku, zatem wybicia należy oczekiwać najpóźniej w sierpniu. W przeciwnym przypadku formacja straci swoje znaczenie prognostyczne.
Kurs akcji zmierza do górnego ramienia trójkąta, ale na chwilę obecną żaden ze wskaźników wyprzedzających nie zapowiada ewentualnego jego wybicia. Nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i obserwować zachowanie kursu akcji względem ramion. Wybicie górnego byłoby impulsem do rozbudowy wzrostów jak minimum do poziomu 22 zł, a w wariancie optymistycznym nawet do 27 zł.
"Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, Answear, Enter Air i Selvita.
PKP Cargo przeprowadzi do końca września zwolnienia grupowe, które obejmą maksymalnie 500 pracowników. To element działań sanacyjnych w ramach trwającej restrukturyzacji.
Rusza aktywna faza rosyjsko-białoruskich manewrów wojskowych Zapad-2025. Polski rząd zdecydował o całkowitym zamknięciu granicy z Białorusią, co rodzi realne konsekwencje gospodarcze. Szczególnie dotkliwie może je odczuć PKP Cargo, które obsługuje kluczowy odcinek Jedwabnego Szlaku.
PKP Cargo sprzedało blisko 6,7 tys. wyeksploatowanych wagonów towarowych za 123 mln zł. To istotne wsparcie dla spółki znajdującej się w restrukturyzacji i zmagającej się z trudną sytuacją finansową.
PKP Cargo oraz spółka zależna PKP CargoTabor podpisały list intencyjny z województwem lubuskim dotyczący możliwej sprzedaży Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku. Transakcja ma być elementem restrukturyzacji PKP CargoTabor i wymaga szeregu zgód formalnych.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.