
Enter Air jest największą linią czarterową w Polsce. Grupa obsługuje około jedną trzecią przewozów w Polsce. Bazy operacyjne w Polsce zlokalizowane są w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. (Fot. Enter Air)
15 czerwca Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Enter Air. Oferta publiczna akcji prywatnego przewoźnika lotniczego obejmuje do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9 proc. w podwyższonym kapitale. Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów (pracowników i współpracowników Enter Air) oraz inwestorów instytucjonalnych. Obecnie spółka jest kontrolowana przez kluczowych managerów.
Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15 proc. wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5 proc. akcji). Pozostała część oferty do 5,9 mln walorów (ok. 83,5 proc.) trafi do inwestorów instytucjonalnych. Zapisy od inwestorów indywidualnych będą przyjmowane po cenie maksymalnej 19 zł za walor.
– Od początku działalności Enter Air dynamicznie się rozwija i z roku na rok systematycznie poprawia wyniki finansowe. Chcemy odnowić flotę i kontynuować nasz wzrost, a środki od inwestorów wydają się optymalnym źródłem finansowania. W zamian proponujemy potencjalnym akcjonariuszom zaangażowanie w Enter Air, lidera rosnącego rynku przewozów czarterowych w Polsce. Dzięki nowym samolotom zaoferujemy naszym klientom jeszcze większe możliwości przewozowe, pasażerom większy komfort podróżowania, a Enter Air będzie jeszcze bardziej konkurencyjny. – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.
Enter Air planuje zakup sześciu nowych samolotów, w tym 2 samoloty Boeing 737-800 oraz 4 samoloty Boeing 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15 proc. ceny katalogowej. Koszt katalogowy zakupu samolotów to 350,8 mln zł za model Boeing 737-800 oraz 401,9 mln zł za model Boeing 737-8 MAX. Dotychczas podpisano umowy na zakup czterech maszyn, których termin przyjęcia do użytkowania rozłożono na sześć najbliższych lat.

Enter Air to największa polska prywatna linia lotnicza z flotą 17 samolotów Boeing 737. Firma realizuje loty do 36 krajów.
W 2014 r. Enter Air miał 731,5 mln zł przychodów, 42,2 mln zł EBITDA oraz 17,4 mln zł zysku netto. Około 30 proc. przychodów realizowanych jest z połączeń poza Polską. Prognoza wyników na 2015 r. zakłada wypracowanie 761,1 mln zł przychodów, 69,5 mln zł EBITDA i 33 mln zł zysku netto.
W serwisie StockWatch.pl jest już dostępna symulacja oparta o prognozy finansowe na rok 2015 z prospektu emisyjnego, sytuację majątkową na koniec 2014 r., planowaną maksymalną liczbę akcji oraz cenę maksymalną (19 zł). Do porównania zestawiliśmy także parametry Avia Solutions Group, Air Market i AerFinance PLC. >> Zobacz symulację debiutu post-money
Oferującym i prowadzącym księgę popytu Enter Air jest Ipopema Securities, managerem oferty jest BZ WBK, a doradcą prawnym spółki jest DLA Piper.