Dino Polska miało 105 mln zł zysku netto w II kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

Dino Polska odnotowało 105,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2019 r. wobec 70,51 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino, Polska, zysk, netto, wyniki, handel

(Fot. Dino Polska)

Zysk operacyjny wyniósł 142,23 mln zł wobec 97,69 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 181,23 mln zł wobec 124,62 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.939,67 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1.409,83 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2019 r. spółka miała 172,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 126,46 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3.500,14 mln zł w porównaniu z 2.681,14 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 313,25 mln zł wobec 228,99 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 133,43 mln zł wobec 54,83 mln zł zysku rok wcześniej.

– Strategia Dino zakłada dalszy rozwój działalności poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach: kontynuacja szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów – zamiarem zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska planuje wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w dotychczasowej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony; kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) – w celu dalszego zwiększania przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) Grupa Dino będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta; konsekwentna poprawa rentowności – w minionych latach Grupa Dino wypracowała trwały wzrost marży EBITDA – czytamy w raporcie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Na koniec czerwca br. sieć Dino tworzyło 1.056 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 407.684 m2.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT dinopl, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR