
Michał Mielcarek, prezes Draw Distance SA.
Jak poinformowało studio Draw Distance, pierwszy prototyp nowego projektu jest już zatwierdzony i tytuł skierowano do dalszej produkcji. „Atlas” będzie grą akcji w rzucie izometrycznym. Tytuł ma stawiać na walkę oraz oferować wysoką regrywalność.
– Ten projekt doskonale wpisuje się w niedawno ogłoszoną strategię spółki tworzenia kryminalnych gier akcji z dużym tzw. replayability. Przedstawiliśmy pomysł na „Atlas” wydawcom podczas D.I.C.E. w Las Vegas oraz GDC w San Francisco. Wzbudził on spore zainteresowanie. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu grywalnego dema prezentującego system walki w akcji – mówi Michał Mielcarek, prezes zarządu Draw Distance SA.
Spółka wstępnie zakłada, że gra ukaże się na komputery osobiste i konsole, a konkretne platformy zostaną ustalone na dalszym etapie produkcji. Premiera projektu „Atlas” planowana jest wstępnie na 2025 r. Pod uwagę brana jest możliwość rozszerzenia gry o odpłatne popremierowe dodatki.
„Atlas” to trzeci projekt studia znajdujący się w produkcji. Obok niego powstaje również „Cardinal”, współfinansowany przez szwedzki Paradox Interactive, oraz zapowiedziany w lutym bieżącego roku horror o nazwie kodowej „Onyx” (znany również jako projekt „M”), tworzony dla Bloober Team.
– Wszystkie nasze gry powstają na bazie „Serial Cleaners” oraz z wykorzystaniem narracyjnego narzędzia „Flow”, wytworzonego w ramach programu GameINN. Używamy wypracowanych technologii i doświadczenia zdobytego przy poprzednich tytułach, żeby pracować mądrzej, szybciej i wydajniej. Chcemy rozwijać nasze narzędzia i usprawniać pracę zespołu produkcyjnego, dlatego ubiegamy się o kolejne dofinansowanie w ramach ścieżki SMART FENG – dodaje Mielcarek.
Dwa dni temu (9 maja) miała miejsce premiera „Serial Cleaners Dino Park”, fabularnego dodatku do największej dotychczasowej produkcji Draw Distance. Tym samym spółka zakończyła prace nad tym tytułem. Jutro (12 maja) Draw Distance publikuje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 r.
Draw Distance (poprzednio iFun4all) to niezależny producent gier wideo z Krakowa, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka powstała w 2009 roku i jest notowana na NewConnect. Największym akcjonariuszem jest grupa kapitałowa Bloober Team.