Event Horizon to gdyńskie studio deweloperskie działające nieprzerwanie od 2016 roku. Firma specjalizuje się w produkcji gier PRG oraz jest wydawcą niezależnych gier kategorii premium (segment AA, AA+). Obecnie Event Horizon zatrudnia ponad 30 osób i od pewnego czasu głośno sygnalizuje plany debiutu na warszawskiej giełdzie.
– Złożyliśmy już prospekt, czekamy na decyzję KNF. O wszystkim będziemy informować na bieżąco – powiedział na łamach StockWatch.pl Krzysztof Monkiewicz, prezes Event Horizon.
Event Horizon wydało grę Tower of Time, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem mediów i graczy. Tytuł odniósł też spory sukces komercyjny.
– Osiągnęliśmy 94 proc. ROI z tego pierwszego projektu, także to bardzo nas cieszy. Pierwszym projektom zazwyczaj ciężko jest uzyskać pozytywny zwrot z inwestycji. Sprzedaliśmy 204 tys. kopii Tower of Time na różnych platformach. Przede wszystkim to były wersje na PC. Wzięliśmy też udział w komercyjnym giveawayu z GOG-iem, podczas którego gra trafiła do ponad 600 tys. graczy – zaznaczył Krzysztof Monkiewicz, prezes Event Horizon.
Wraz z rozwojem działalności i kompetencji spółka pracuje nad kolejną grą z tego gatunku – Dark Envoy. Będzie to RPG w gatunku Guns N’ Sorcery w ponurym, mrocznym świecie. Gracze wcielą się w rodzeństwo uwikłane w konflikt dwóch dużych frakcji.
– Dark Envoy to projekt dużo większy, dużo bardziej ambitny pod wieloma względami. W bardzo dużej mierze jest on oparty na doświadczeniach nabytych podczas prac nad Tower of Time, i tutaj mówię zarówno o moich własnych doświadczeniach od strony prowadzenia projektu, organizacji spółki jak i feedbacku zbieranego od graczy podczas early accesu i po wydaniu pełnej wersji – powiedział prezes Event Horizon.
– Gracz grając za pierwszym razem nie będzie w stanie doświadczyć całego contentu. Mamy parę nieliniowych ścieżek fabularnych, mamy bardzo dużo rzeczy, których gracz przy pierwszym podejściu nie będzie w stanie zebrać czy poznać. Liczymy na to, że część graczy będzie chętna żeby po przejściu wrócić do tej gry po jakimś czasie i spróbować innych wyborów, innych kombinacji klas czy specjalizacji – dodał.
Gra ma zaoferować także tryb kooperacji.
– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie multiplayera (co-op online dla dwóch graczy) już na samym początku produkcji. Jeśli chodzi o zapotrzebowanie, to widzimy duży potencjał na rynku konsolowym, i nie tylko, co pokazały między innymi takie tytuły jak Dvinity: Original Sin 2, w którego przypadku ten efekt był wręcz rewelacyjny – powiedział Krzysztof Monkiewicz.
Dark Envoy ma się ukazać jeszcze w tym roku w pełnej wersji, a jej wydawcą jest Asmodee Digital. Spółka chce, by gra zadebiutowała na PC oraz PlayStation 4 i Xbox One, ale szczegóły odnośnie do dat premier na wszystkich platformach zostaną podane dopiero za jakiś czas. Po premierze spółka zamierza wspierać tytuł przynajmniej przez 12 miesięcy i wydać 4 DLC.
– Jesteśmy studiem, dla którego najważniejszy w chwili obecnej jest rozwój – zbieranie doświadczeń i budowa wewnętrznych kompetencji. Dzięki takiemu wydawcy mamy szansę rozwinąć skrzydła w bezpiecznych warunkach i rozbudować nasze kompetencje, ale byliśmy też w pełni gotowi na samodzielne wydanie gry. To dla nas okazja, nie przymus i jesteśmy z tej współpracy bardzo zadowoleni – powiedział Krzysztof Monkiewicz.
– Asmodee Digital ma wieloletnie doświadczenie i ogromne ambicje na przyszłość. Zależało nam na współpracy z wydawcą, który zrozumie specyfikę naszej pracy, będzie otwarty na eksperymenty, zaufa nam. Jest nam po drodze, a sama umowa współwydawnicza pozytywnie różni się od standardów rynkowych – powiedział prezes Event Horizon.