
Analityk Trigon DM podtrzymał zalecenie trzymaj dla spółki.
Zysk operacyjny wyniósł 1,9 mln zł wobec 0,55 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,8 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 13,34 mln zł rok wcześniej. I-III kw. 2023 r. spółka miała 10,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 22,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 49,32 mln zł w porównaniu z 38,33 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 6,14 mln zł wobec 5,42 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
– Wyniki na poziomie operacyjnym okazały się być nieco lepsze od wstępnych. EBIT w segmencie software wyniósł 1,9 mln PLN przy dobrej marży prawie 11 proc. Zgodne z szacunkami były przychody, w tym wzrost o 36 proc. r/r w biznesie software. Gotówka netto wzrosła do 30 mln PLN po transakcji sprzedaży biznesu marketingu, ale jednocześnie w bilansie pozostawało 10 mln PLN zobowiązań związanych z wypłaconą na początku października dywidendą. Po oczyszczeniu o wypłatę dywidendy gotówka netto na dziś to około 20 mln PLN. Przy obecnej kapitalizacji spółki w wysokości 86 mln PLN nasze prognozy EBIT w 2024 w wysokości 7,6 mln PLN (+16 proc. r/r) i zysku netto a.m. 5,3 mln PLN implikują P/E 16x i skłaniają nas do podtrzymania neutralnej rekomendacji dla Fabrity. W pierwszym półroczu ’24 zarząd planuje przedstawić zaktualizowane założenia strategii na kolejne trzy lata, co może być ewentualnym pozytywnym katalizatorem dla kursu. W krótkim okresie podobnie jak inne spółki z sektora Fabrity odczuje negatywny efekt umocnienia PLN, w szczególności w najbliższym kwartale – komentuje Dominik Niszcz, analityk Trigon DM.
Grupa Fabrity po sprzedaży segmentu marketingowego przygotowuje strategię na kolejne trzy lata i planuje zaprezentować jej założenia w I lub II kw. 2024 roku.
– W wyniku transakcji sprzedaży spółek Segmentu Marketingowego, która miała miejsce pod koniec września br., Grupa Fabrity skoncentrowana jest wyłącznie na Segmencie Software. W związku z tym spółka przygotowuje założenia strategii na kolejne trzy lata, ukierunkowane na rozwój grupy w jej docelowej strukturze. Fabrity planuje zaprezentować założenia nowej strategii w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku – czytamy w raporcie kwartalnym.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana – obok spółki holdingowej działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50% udziałów. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
Raport analityczny dla Fabrity powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 4.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.