PARTNER SERWISU
acobjkko

Facebook zmienia algorytm. Firmom trudniej będzie dotrzeć do odbiorców

Omawiane walory:

Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm. Wśród nowych funkcji serwisu pojawi się możliwość zawieszenia wyświetlania postów konkretnego użytkownika na 30 dni. Serwis Zuckerberga chce też walczyć z postami, których celem jest jedynie zachęcanie użytkowników do interakcji.

Zgodnie z zapowiedzią Marka Zuckerberga Facebook chce teraz kłaść większy nacisk na relacje międzyludzkie.

– Zgodnie z zapowiedzią Marka Zuckerberga Facebook chce teraz kłaść większy nacisk na relacje międzyludzkie. W związku z tym posty publikowane przez znajomych, rodzinę czy grupy będą wyświetlać się w Newsfeedzie wyżej niż te dodawane przez strony, czyli m.in. przez marki lub wydawców – mówi agencji Newseria Biznes Paulina Piotrowska, redaktor PRoto.pl.

>> 4000 PLN na prowizje! Wykorzystaj właściwy moment, aby dołączyć do 200.000 inwestorów – DEGIRO

Specjaliści ds. mediów społecznościowych, zapytani przez redakcję PRoto.pl, jak to wpłynie na obecność firm na portalu, ale także na pracę PR-owców, uspokajają i podkreślają, że nie jest to pierwsza zmiana algorytmu Facebooka. Poza tym jest jeszcze zbyt wcześnie, by przewidywać, w jakim kierunku ta zmiana pójdzie i jakie będą jej efekty.

– Wyzwaniem, które stanie przed osobami odpowiedzialnymi za komunikację w mediach społecznościowych, będzie opracowanie nowej strategii obecności firmy na Facebooku. Trzeba będzie teraz skupić się na tworzeniu jakościowego contentu, a mniej zwracać uwagę na ilość – podkreśla Paulina Piotrowska.

Eksperci zalecają większą dbałość o tworzenie przez firmy i marki treści wartościowych dla użytkowników zamiast takich, które często stanowią nachalną reklamę. Zmiana algorytmu najmocniej dotknie małe strony, które swojej działalności na Facebooku nie opierają na płatnej promocji, a raczej na zasięgu organicznym. One będą musiały poszukać nowych pomysłów na dotarcie do odbiorców.

Użytkowników serwisu Marka Zuckerberga ucieszy kolejna z zapowiedzianych zmian. Facebook będzie walczył z postami wyłudzającymi lajki.

– Chodzi tu o wpisy, które namawiają nas w nachalny sposób do dodawania polubień, komentarzy, udostępnień czy tagowania znajomych. Do tego celu portal wykorzysta uczenie maszynowe. Jak poinformowano, zostało już przeanalizowane kilkaset tysięcy postów, dzięki którym łatwiej będzie zidentyfikować niechciane wpisy – tłumaczy Paulina Piotrowska.

>> E-book: Analiza fundamentalna wg analityków StockWatch.pl Sprawdź

Nową funkcją na Facebooku będzie Snooze. Dzięki niej użytkownicy będą mogli na 30 dni zawiesić oglądanie postów dodawanych przez wybrane strony. „Zawieszony” użytkownik lub grupa użytkowników nie będą o tym fakcie informowani powiadomieniem.

Do zmian od grudnia przyzwyczajają się także użytkownicy Instagrama. Serwis dał im możliwość archiwizowania materiałów dodawanych w Stories. Wszystkie relacje, które dana osoba opublikuje, są archiwizowane automatycznie, a użytkownik ma możliwość wyróżniania wybranych relacji i przypinania ich do profilu.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Facebook też zawiódł, a popyt wciąż silny Szokujące wydaje się, że notowania kontraktów futures na amerykańskie indeksy rosną pomimo spadku Meta Platforms (FACEBOOK) o 19,66 proc. w handlu posesyjnym na fali wyraźnie słabszych od oczekiwań wyników (1,64 USD na akcję vs. konsensus 1,89 USD).
  • Silne odbicie w USA Dla Wall Street czwartkowa sesja była niewątpliwie wytchnieniem i przełamaniem powtarzanego ostatnio do bólu schematu: wzrosty kontraktów futures, pierwsza fala przeceny przed otwarciem rynku kasowego, pełna wyprzedaż w ciągu ostatnich godzin handlu. FACEBOOK faktycznie zamknął się 17,59 proc. wyżej, ale do ogłaszania, że to już koniec spadków brakuje niestety kilku elementów.
  • Pozytywne zakończenie bardzo złego miesiąca? Sytuacja na rynku amerykańskim pozostaje bardzo trudna, a atak na nowe minima wciąż możliwy w tym tygodniu. Jaskółką potencjalnego odbicia wydaje się 18-proc. wzrost notowań Meta Platforms (FACEBOOK) w handlu posesyjnym po publikacji raportu.
  • FAANGM w ogniu. Akcje amerykańskich gigantów testują kilkuletnie minima

    To nie był udany tydzień dla amerykańskich inwestorów. Akcje flagowych spółek jak FACEBOOK, Apple, Amazon, Netflix, Google i Microsoft zanotowały mocne spadki, a kursy niektórych z nich cofnęły się do poziomów sprzed kilku lat. W przyszłym tygodniu pięć przejdzie test wyników za I kwartał 2022 r.

  • Szalony tydzień na Wall Street przemeblował listę najbogatszych ludzi na świecie

    Mijający tydzień przyniósł prawdziwy rollercoaster na akcjach amerykańskich bigtechów i kilka roszad na liście 10 najbogatszych ludzi na świcie. W centrum uwagi znalazły się potężne wahania cen akcji FACEBOOKa, Amazona, Google i Tesli.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat