nllnbvym
Advertisement
PARTNER SERWISU
zrwhqfkd

Gino Rossi szyje wyższe marże na produktach odzieżowych

Omawiane walory:

Modowa spółka znana ze sprzedaży obuwia mocno rozwija drugą nogę biznesu jaką jest segment odzieżowy. W czerwcu udało się w tym segmencie zwiększyć sprzedaż o 32 proc. i zdecydowanie poprawić rentowność.

Czerwiec przyniósł 31-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu r/r całej grupie Gino Rossi. Narastająco od stycznia przychody w segmencie detalicznym i hurtowym poprawiły się o 21 proc. do 115,2 mln zł.

W wynikach za czerwiec zwraca uwagę 32-proc. progres w salonach odzieżowych Simple CP, co dało wartość 8,2 mln zł. W tym okresie sprzedaż detaliczna w Gino Rossi zwiększyła się o 18 proc. do 9,5 mln zł. W całym II kwartale szacunkowy poziom marży brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) wyniósł w sieci Gino Rossi 47,4 proc., natomiast w Simple CP 64,7 proc. W analogicznym okresie zeszłego roku było to odpowiednio 46,3 proc. i 58 proc. W ocenie zarządu spółki rosnąca sprzedaż potwierdza właściwy dobór kolekcji.

– Po drugie, wraz ze wzrostem sprzedaży rośnie marża, która przekłada się pozytywnie na zyskowność biznesu. Szacunkowa marża brutto ze sprzedaży w drugim kwartale jest wyższa rok do roku, a także w stosunku do pierwszego kwartału 2014 r. Nasza koncepcja działania zakłada osiąganie wzrostów sprzedaży przy jednoczesnym maksymalizowaniu poziomów marż, które są najważniejsze z punktu widzenia rentowności biznesu i budowania wartości spółki. – podkreśla Grzegorz Koryciak, wiceprezes zarządu Gino Rossi.

>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,04 przy średniej dla sektora 2,77 >> Analizę wskaźnikową Gino Rossi uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl

Na wyniki spółki zwracają uwagę eksperci z DM BPS. Ich zdaniem obuwniczo-odzieżowa grupa staje pewniej na dwóch nogach. Biuro liczy na kontynuacje dobrych wyników w kolejnych kwartałach.

– Jest możliwe, iż po publikacji audytowanych danych za I półrocze 2014 roku zrewidujemy nasze oczekiwania, które w chwili obecnej mówią, iż cała grupa zanotuje w 2014 roku 17,6 proc. wzrost przychodów i spokojnie zrealizuje prognozę wyniku EBITDA, która zakłada zysk w wysokości 21 mln zł. – ocenie Marcin Stebakow z DM BPS.

Niedawno Gino Rossi zdecydował się na podwyższenie prognoz. Nowe szacunki wyników to 265 mln zł przychodów oraz 21 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA). Z poprzednich założeń wynikało, że spółka chce osiągnąć 260 mln zł ze sprzedaży i 20 mln zł zysku EBITDA.

W piątek akcje Gino Rossi zyskują na wartości i zbliżają się do poziomu 3 zł. W tym roku notowania spółki podlegają sporym wahaniom, niemniej tegoroczna stopa zwrotu jest na 14-proc. plusie.

wykres_Gino_Rossi

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat