seprsslx
PARTNER SERWISU
okehbkqf

Grupa Śnieżka wprowadza korporacyjną identyfikację wizualną

Omawiane walory:

Jeden z liderów na rynku farb dekoracyjnych w Polsce, na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi – wprowadza identyfikację wizualną dla spółek wchodzących w jej skład. Wszystkie marki korporacyjne należące do Śnieżki zyskały indywidualne logotypy, spójne z nowo utworzonym znakiem głównej marki – Śnieżka Group.

sniezka,kolory, identyfikacja,

Fot. spółka

W wyniku wieloletniego intensywnego rozwoju Grupy Kapitałowej Śnieżka – przez organiczny wzrost oraz dołączenie do niej kolejnych spółek, również poza Polską – zrodziła się potrzeba stworzenia po raz pierwszy spójnej identyfikacji korporacyjnej. Jej celem jest ujednolicenie komunikacji brandingowej, zwiększenie rozpoznawalności na rynku i pokazanie międzynarodowej skali działalności.

W przygotowanej wspólnie z agencją 4/4 Brand Design identyfikacji korporacyjnej znak Śnieżka Group odchodzi od bezpośrednich nawiązań do logo produktowego, które dotychczas spełniało również funkcję korporacyjną. W typografii zachowano elementy kojarzące się z obecną na rynku marką produktową Śnieżka, m.in. bazowy kolor granatowy. Jednocześnie logotyp został wzmocniony poprzez zapisanie wszystkich nazw kapitalikami – dla oddania rangi brandu korporacyjnego.

Jednobarwny korporacyjny znak Grupy stał się podstawą dla znaków poszczególnych spółek. Logo każdej z nich powstaje przez nałożenie kwadratu w charakterystycznym dla każdego podmiotu kolorze na bazę – granatowy prostokąt Grupy. Takie rozwiązanie wizualnie podkreśla przynależność spółek do Grupy, a jednocześnie płynącą z niej wartość: efekt synergii. Kształt kwadratu stał się także fundamentem i osią dla całego systemu identyfikacji i elementem definiującym jej język.

– Tworząc korporacyjną część naszej identyfikacji wizualnej, szukaliśmy prostego i przejrzystego rozwiązania, które wzmocni wizerunek naszych spółek, składających się na potencjał całej Grupy Śnieżka.  To ważny moment również dlatego, że wizualnie nadajemy Grupie rangę marki, która jeszcze wyraźniej staje się intelektualnym centrum biznesowym „świata Śnieżki” – mówi Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej FFiL Śnieżka SA.

Kolorystyka przyjęta dla poszczególnych spółek niesie za sobą dodatkowe znaczenia. Śnieżka SA przyjęła dominujący korporacyjny odcień niebieskiego. Najmocniej wyróżniająca się magenta została przypisana spółce Śnieżka Trade of Colours, pełniącej rolę centrum kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży, w której działania najwyraźniej  wpisuje się odwaga i kreatywność. Logo węgierskiego Poli-Farbe osadzono w biznesowej tonacji niebieskiej – ze względu na związek z używanym znakiem produktowym. Z kolei szarość, również nawiązująca do logo produktowego, została przypisana do radomskiej spółki Rafil.

Poza spółkami, które wprost mogą opowiedzieć o swojej działalności kolorem, w identyfikacji zakodowano także język wartości Śnieżki, w którym żółty i zielony – przypisane spółkom ukraińskiej i białoruskiej – są nawiązaniem do innowacyjności i strategicznego podejścia do biznesu.

– Symbolika kolorów przypisanych spółkom, swoją właściwą interpretację otrzymuje w synergii tych znaczeń: na poziomie całej, barwnej identyfikacji naszej Grupy. Tak rozumiana paleta barw, choć przypisanych indywidualnie, jest jednocześnie definicją każdej spółki, a znaczenia i cechy przenikają się tu niczym odcienie jednego koloru – dodaje Aleksandra Małozięć.

Oprócz nowych logotypów identyfikacja korporacyjna Śnieżki wprowadza zmiany w zakresie formatów dokumentów spółek, wizytówek, stopek e-maili i innych elementów charakterystycznych dla komunikacji korporacyjnej.

We wszystkich spółkach należących do Grupy Śnieżka jest zatrudnionych ok. 1 400 pracowników, a zlokalizowane w czterech krajach (Polska, Węgry, Ukraina i Białoruś) zakłady produkcyjne wytwarzają rocznie około 190 mln kg różnego rodzaju wyrobów chemii budowlanej. Na koniec 2020 roku Grupa aktywnie działała na 15 rynkach zagranicznych.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest jednym z czołowych producentów farb i lakierów w Polsce. W 2003 r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej fabryki są zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i Węgrzech.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat