
Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Huuuge.
Huuuge odnotował 16,54 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 22,39 mln USD zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk netto sięgnął 17,89 mln USD vs 23 mln USD. Zysk operacyjny wyniósł 18,14 mln USD wobec 24,51 mln USD zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 20,59 mln USD wobec 27 mln USD zysku rok wcześniej. EBITDA skorygowana to 21,94 mln USD w porównaniu z 27,6 mln USD rok wcześniej.
– Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników naszych flagowych gier to rośnie ona już czwarty kwartał z rzędu. Jest to pochodna wyższych kosztów marketingu – tzn. wydatków na pozyskiwanie nowych graczy. Wydatki na pozyskiwanie użytkowników zwiększaliśmy stopniowo już od II kw. ubiegłego roku, po reorganizacji działu marketingu i optymalizacji strategii. Kierujemy się stopami zwrotu z kampanii marketingowych – były na tyle atrakcyjne, że większe wydatki są uzasadnione. Nie planujemy dalszego istotnego wzrostu kosztów marketingu w kolejnych kwartałach – powiedział w trackie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Huuuge Inc.
Spółka nie zamierza przeprowadzać rewolucji w zakresie modelu biznesowego. Przygląda się natomiast innym rynkom pod kątem potencjalnych akwizycji.
– Nie planujemy zmiany modelu biznesowego dla naszych flagowych gier, mamy sporą bazę lojalnych graczy, którzy są z nami od wielu lat i systematycznie budują naszą bazę przychodową. Przyglądamy się natomiast innym rynkom pod kątem potencjalnych akwizycji – przykładem może być niedawna inwestycja w Bananaz Studios, które rozwija grę z kategorii „skill gaming” – powiedział Marek Chwałek.
Spółka pracuje nad 3 nowymi grami, które są w różnych etapach produkcji.
– Mamy 3 nowe gry w różnych fazach produkcji. Nieustannie testujemy i weryfikujemy nowe koncepcje, obecnie jest to jeden tytuł, a w nadchodzącym kwartale planujemy techniczną premierę 2 gier. Dopiero, kiedy któraś gra przejdzie pomyślnie przez ten etap, to będziemy ją szerzej reklamować – powiedział wiceprezes.
Huuuge w produkcji gier korzysta już z pomocy sztucznej inteligencji.
– Korzystamy z AI zarówno w procesie tworzenia nowych gier, jak i w funkcjach wsparcia naszego biznesu. Najbardziej wymierny efekt wykorzystania narzędzi AI to tempo i koszty tworzenia prototypów nowych gier – powiedział Chwałek.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 283,4 mln USD w 2023 r.