
Mateusz Pilski, prezes zarządu Ice Code Games.
Ice Code Games ogłosiło nową strategię rozwoju, koncentrując się na budowaniu silnego portfolio gier opartych na własnym IP, wykorzystując technologie wytworzone podczas produkcji Hard West 2 i Rogue Waters. Dodatkowo spółka chce elastyczniej reagować na zmiany na rynku gier. Jednym z filarów zwiększonej efektywności działania, jest wykorzystanie narzędzi tworzonych przez partnera – firmę AImmersive.
Ice Code Games od dawna rozwija własne narzędzia oparte o uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję m.in. autorski system SUPREMUS, który za pomocą zaawansowanych playtestów wspiera szybkie uzyskiwanie realistycznych danych dotyczących jakości rozgrywki. Licencjonowane od AImmersive narzędzie BrainWave, a w przyszłości także jego kolejne iteracje, pozwolą znacząco zwiększyć szybkość i efektywność tworzenia immersyjnych i innowacyjnych gier. Spółka jako pierwsze studio na świecie wdroży generowanie treści w czasie rzeczywistym, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizowania i reagowania na zachowania graczy w grach strategicznych i RPG.
– Ice Code Games od lat inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Narzędzia takie jak DEMIURG i powstający obecnie SUPREMUS, to przykłady etycznego, popartego konkretnymi potrzebami wykorzystania AI do asystowania twórcom i zwielokrotniania efektywności ich pracy. Integracja narzędzi pozyskanych od naszego partnera AImmersive przyniesie szereg korzyści nie tylko po stronie developerów, ale z czasem również wymierną, innowacyjną poprawę interaktywności doznań graczy – mówi Mateusz Pilski, prezes zarządu Ice Code Games.
Kolejną nowością w strategii spółki, która ma umożliwić szybsze reagowanie na zmiany na rynku gier, w tym na rynku wydawniczym, jest docelowe uniezależnienie się od współpracy z wydawcami. Ma to doprowadzić do regularnego wydawania nowych projektów, także w formule early-access.
– Po bardzo pozytywnym przyjęciu przez graczy gry Hard West 2 oraz jeszcze lepszych ocenach w przypadku Rogue Waters, której jesteśmy właścicielem, osiągnęliśmy wysoką pozycję w określonej niszy gier, zbudowaliśmy solidne podstawy do dalszego rozwoju, a nasza rozpoznawalność oraz zaufanie wśród graczy znacząco wzrosły. To wszystko pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość i myśleć o większej samodzielności – nie tylko przy produkcji, ale także przy wydawaniu naszych gier – dodaje Mateusz Pilski.
Budowa własnych kompetencji związanych z wydawaniem gier nie wyklucza współpracy z zewnętrznym wydawcą. Spółka nadal będzie prowadzić rozmowy i negocjacje z potencjalnymi publisherami i każdorazowo analizować otrzymaną od nich ofertę współpracy.
Pierwszym tytułem, który będzie realizowany w ramach nowej strategii, jest gra o roboczym tytule Nightmare Frontier, której premiera w formule wczesnego dostępu planowana jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2025 r. Gra osadzona w mrocznych realiach końca XIX wieku połączy elementy strzelaniny z dynamiczną walką wręcz, wyróżniając się innowacyjną mechaniką „wymiaru koszmaru”, która będzie stopniowo zmieniała świat gry.
– Dzięki wykorzystaniu istniejących zasobów i technologii produkcja tej gry będzie kosztować zaledwie 1,5 mln zł, co jest znacznym obniżeniem kosztów w porównaniu do naszych poprzednich tytułów. Gra połączy mroczny klimat z emocjonującą akcją, oferując graczom niezapomniane doświadczenia – zapowiada Mateusz Pilski.
Aktualnie, oprócz tytułu Nightmare Frontier, spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich, dysponuje wczesnymi prototypami.
Nowa strategia zakłada finansowanie działalności Ice Code Games ze środków własnych wypracowanych z komercjalizacji wcześniej wydanych gier, finansowanie długiem oraz ze środków pozyskanych w ramach emisji akcji.
Spółka nadal wspiera również rozwój taktycznej gry Rogue Waters. Tytuł 30 września 2024 r. zadebiutował na platformach Steam oraz Epic Games Store. Na mocy podpisanego aneksu, wydawca gry – Tripwire Interactive – zobowiązał się do realizacji przyjętego harmonogramu post-premierowych aktualizacji dotyczących rozwoju tytułu. 4 lutego br. miała miejsce premiera wersji na konsole Sony PlayStation 5 oraz Xbox Series S/X, a na komputery PC gra pojawiła się w Microsoft Store na wszystkich współczesnych wersjach systemu Windows. Certyfikacja wersji na konsolę Nintendo Switch jest już niemal zakończona.
– Aneks przewiduje harmonogram kluczowych kamieni milowych, takich jak poprawki, aktualizacje i zwiększenie kontentu w horyzoncie czasowym do lutego 2025 r. i jednoczesne rozwinięcie gry na platformach PC, Xbox, PlayStation i Nintendo. Ponadto Ice Code Games otrzyma dodatkowe wynagrodzenie na realizację tych prac w formie zaliczek na poczet przyszłych przychodów – dodaje Paweł Wilk, wiceprezes zarządu Ice Code Games.
Koszty produkcji i marketingu Rogue Waters w całości ponosi amerykański wydawca. Cena pojedynczego egzemplarza gry wynosi 29,99 USD.
Ice Code Games to polskie studio specjalizujące się w tworzeniu gier strategicznych i taktycznych na PC i konsole, która od 2020 prowadzi badania i stosuje elementy AI w swojej działalności.