Notowany na NewConnect Ice Code Games ogłosił nową strategię na lata 2025-2027. Producent gier zamierza skoncentrować się na budowaniu silnego portfolio gier opartych na własnym IP, wykorzystując technologie wytworzone podczas produkcji Hard West 2 i Rogue Waters, regularnej publikacji nowych projektów, self-publishingu oraz dalszym rozwoju stosowania AI do produkcji gier.
– Zdobycie korzystnej umowy z wydawcą jest aktualnie bardzo ciężkie. Nasze dotychczasowe doświadczenia z wydawcami powodują, że wielokrotnie decyzje, które były podejmowane, były niezgodne z tym, jak my widzieliśmy największe dobro dla projektu – powiedział podczas webinariu inwestorskiego w StockWatch.pl Paweł Wilk, COO Ice Code Games SA.
Jednym z filarów zwiększonej efektywności działania ma być wykorzystanie narzędzi tworzonych przez firmę AImmersive. Niedawno Ice Code Games podpisało z nią list intencyjny dotyczący wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Firmy dały sobie dwa miesiące na sfinalizowanie współpracy stosowną umową.
– To unikatowe rozwiązanie, które zostało stworzone od podstaw, żeby narracje tworzone w wykreowanych światach były tak dobre jak dobra książka, dobry film czy najlepsze gry ze świetnymi, dorosłymi fabułami – powiedział Max Salamonowicz, założyciel Three Headed Monster Games.
– Jeszcze kawałek czasu upłynie zanim proceduralne generowanie fabuł przez AI będzie możliwe. Nasze narzędzie należy traktować jako co-pilota dla twórcy. Twórca dalej musi być tym rozpoczynającym, tą iskrą, która będzie wysyłała system w odpowiednią stronę – dodał.
Ice Code Games od dawna rozwija własne narzędzia oparte o uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję m.in. autorski system SUPREMUS, który za pomocą zaawansowanych playtestów wspiera szybkie uzyskiwanie realistycznych danych dotyczących jakości rozgrywki. Licencjonowane od AImmersive narzędzie BrainWave, a w przyszłości także jego kolejne iteracje, pozwolą znacząco zwiększyć szybkość i efektywność tworzenia immersyjnych i innowacyjnych gier. Spółka jako pierwsze studio na świecie wdroży generowanie treści w czasie rzeczywistym, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizowania i reagowania na zachowania graczy w grach strategicznych i RPG.
Nightmare Frontier – nowa produkcja studia
Spółka pracuje obecnie nad grą Nightmare Frontier, taktycznym RPG z elementami roguelike osadzonym w alternatywnej wersji San Francisco z XIX wieku. Gracz zmierzy się z potworami z innego wymiaru, które wykorzystują lęki bohaterów oraz pracował nad odbudową zniszczonego miasta. Planowana premiera w trybie wczesnego dostępu to III kwartał br. Pełna wersja ma się ukazać w I kwartale przyszłego roku.
– Nowa strategia jest już stosowana w ramach tego projektu. Dzięki elastycznemu podejściu już po 3 miesiącach udało nam się opracować prototyp, który jest na poziomie 9 miesięcy prac w porównaniu do naszych poprzednich tytułów – powiedział Mateusz Pilski, CEO Ice Code Games SA.
Aktualnie, oprócz tytułu Nightmare Frontier, spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich, dysponuje wczesnymi prototypami. W 2024 roku Ice Code Games wydało „Rogue Waters”, grę łączącą taktykę, roguelite i piracki klimat. Plany rozwoju obejmują premierę na konsolach (4 lutego 2025 r.) oraz dalsze promocje.
Ice Code Games liczy na 4,2 mln zł z emisji z PP
Spółka jest w trakcie oferty publicznej akcji z prawem poboru. W puli jest maksymalnie 42,3 mln akcji serii J. Z emisji spółka może pozyskać do 4,23 mln zł na finansowanie produkcji gier w ciągu najbliższych 2 lat.
– Głównym celem oferty jest to, aby w najbliższych dwóch latach udało nam się stworzyć dwie pełne gry, które trafią na rynek w formule early access. Po premierze w EA będą wydawane w pełnej wersji – powiedział Paweł Wilk.
Termin zakończenia przyjmowania zapisów w wykonaniu prawa poboru i zapisów dodatkowych to 12 lutego. Przy założeniu uplasowania całej oferty, nowe akcje będą stanowić 25 proc. kapitału zakładowego spółki.
Ice Code Games to polskie studio specjalizujące się w tworzeniu gier strategicznych i taktycznych na PC i konsole. W latach 2020–2021 studio rozpoczęło prace nad „Hard West 2”, które zadebiutowało w 2022 roku, zdobywając uznanie graczy i krytyków oraz liczne nagrody, m.in. Game of the Year od PC Gamer. Sukces gry umocnił pozycję spółki w niszy gier turowych i umożliwił rozwój technologii, w tym systemu „DEMIURG” wspieranego sztuczną inteligencją.