
Fot. Klabater
Crossroads Inn: The Board Game to strategiczna i ekonomiczna gra planszowa, która – podobnie jak komputerowy oryginał – pozwoli graczom zarządzać rozwojem własnej karczmy. Miejscem akcji gry jest królestwo Yorevale, a celem rozgrywki jest zbudowanie najlepszej karczmy. W Crossroads Inn: The Board Game gracze zbudują gospodę od podstaw i przygotują niepowtarzalne posiłki. Rozgrywka opierać się będzie na przewidywaniu – oraz blokowaniu – ruchów przeciwników. Crossroads Inn: The Board Game oferuje wiele rozwiązań, które pozwolą osiągnąć ten cel, w tym ulepszanie wyposażenia karczmy, zdobywanie niepowtarzalnych przepisów i składników do potraw. Gracze zatrudnią profesjonalną służbę, uwodzicielskie Vedety, oraz złotoustych bardów. Celem jest sprostanie wymaganiom 5 zróżnicowanych klas klientów: Ciemiężeni, Banici, Wędrowcy, Mieszczanie i Szlachta, a każda z nich preferuje inny rodzaj potraw i wystroju wnętrz.
– Rynek planszówek przeżywa w tej chwili niesamowity boom na całym świecie. Elementem tego zjawiska jest również produkcja gier planszowych opartych na licencjach hitów znanych fanom z PC i konsol. Wiele z nich odnosi duże sukcesy w serwisach crowdfundingowych, by wspomnieć tylko planszowe adaptacje Wiedźmina i Frostpunka. Crossroads Inn to mocna marka fantasy, oferująca również sporą dawkę humoru. Myślę, że to świetny punkt wyjścia dla porządnej planszówki – – mówi Michał Gembicki, Joint-CEO w Klabaterze.
Zgodnie z najnowszymi trendami rynkowymi, Klabater planuje w drugiej połowie roku uruchomić kampanię crowdfundingową. Serwisy typu Kickstarter czy Gamefound specjalizują się w akcjach związanych z grami planszowymi, co potwierdzają niesamowite wyniki zbiórek wielu gier z ostatnich miesięcy. Wśród nich jedną z najbardziej udanych była akcja crowdfundingowa na planszową adaptację Frostpunka, która zakończyła się sumą 2.5 miliona euro.
Klabater to wydawca i producent gier założony przez CDP Sp. z o.o. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od października 2019 r.