
Fot. spółka
W ubiegłym roku Klabater wypracował 5,2 mln zł ze sprzedaży gier i 0,36 mln zysku netto. Niższe niż w 2019 roku wyniki to następstwo braku premier gier własnych, zwiększonych kosztów realizacji działań i obowiązków wynikających z faktu bycia spółką notowaną na rynku NewConnect. Istotny dla ubiegłorocznych wyników był przychód realizowany przez tytuły wydane w latach ubiegłych. Back-catalog przyniósł spółce aż 3,93 mln zł przychodu, oznacza to wzrost wartości o 155 proc. w porównaniu do przychodów osiągniętych w 2019 roku z tej części działalności spółki.
– Mimo niewielkiego spadku przychodów, udało nam się utrzymać marżę na sprzedaży na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego. Kluczową przyczyną niższego zysku był brak premiery gry własnej porównywalnej skalą z Crossroads Inn – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
– W 2020 roku kontynuowaliśmy pracę nad kolejnymi grami własnymi; The Amazing American Circus oraz The Moonshiners. Cieszymy się, że zdywersyfikowana strategia rozwoju naszej Spółki przyniosła efekt w postaci rosnącego przychodu ze sprzedaży back-catalogu oraz z rosnącego udziału sprzedaży gier na konsole komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater.
Kluczową marką własną i motorem napędowym sprzedaży back-catalogu spółki w 2020 roku była gra Crossroads Inn. Dzięki konsekwentnym rozwojowi tego tytułu łączna wartość zysku ze sprzedaży w tej linii biznesowej w okresie od premiery w październiku 2019 do końca 2020 r osiągnęła blisko 2,5 mln zł. Flagowa gra spółki sprzedała się w nakładzie 72 tys. egzemplarzy, a dodatki i przepustkę sezonową zakupiło już ponad 33 tys. graczy.
Na bieżący rok planowane jest wydanie łącznie 10 tytułów na wszystkie platformy sprzętowe, z nowymi konsolami włącznie. Najważniejszym tytułem pierwszego półrocza będzie The Amazing American Circus. Premiera zaplanowana jest na 20 maja. Tytuł skierowany jest do użytkowników wszystkich najpopularniejszych platform – PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One i Nintendo Switch.
– Nasza nowa produkcja powstająca we współpracy ze studiem Juggler Games już wzbudza zainteresowanie graczy i mediów. Gra udowodniła też swój potencjał komercyjny – akcja crowdfundingowa na platformie Kickstarter okazała się być sukcesem, a przyszli gracze ufundowali nawet zaplanowany na okres po premierze dodatek Alaska. Już wkrótce ogłosimy kolejne kluczowe dla premiery gry wydarzenia, w tym uruchomienie publicznej beta wersji gry – komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater.
Spółka pracuje nad rozwojem wszystkich trzech filarów działalności – poza tworzeniem kolejnych gier własnych, Klabater wydaje na konsolach i PC kolejne produkcje zewnętrznych zespołów z całego świata. Wśród tytułów, które zadebiutują w 2021 roku pojawią się tytuły takie jak Effie (hiszpańskiego studia Inverge Studios), Strategic Mind: Blitzkrieg oraz The Pacific (ukraińskiego Starni Games), Castle in the Clouds (amerykańskiego studia Big Heart LLC) oraz konsolowe wersje gier własnych spółki: Crossroads Inn na platformie Xbox One X/S, i Heliborne na platformach Xbox One X/S oraz PlayStation 4 i 5.
– W planach mamy dalszy intensywny rozwój studia deweloperskiego i kompetencji produkcyjnych w segmencie gier tycoon i stworzenie referencyjnej linii gier z tego gatunku pozwalającej na realizację od 1 do 2 premier gier własnych w ciągu roku obrotowego. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy produkcji gier Crossroads Inn oraz The Amazing American Circus, ale też dzięki środkom pozyskanym z programu GameInn zamierzamy znacznie zwiększyć jakość i skalę naszych przyszłych produkcji– kończy Robert Wesołowski.
Klabater to wydawca i producent gier założony przez CDP Sp. z o.o. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od października 2019 r.