Klabater to notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Spółka w bieżącej sprzedaży posiada 15 dostępnych globalnie produkcji, na wszystkich platformach sprzętowych. Wśród wydanych gier znajdują się m.in nagrodzona Paszportem Polityki gra We. The Revolution, a także projekty własne Spółki – Heliborne i Crossroads Inn. Sprzedaż gier z katalogu wydawniczego pokrywa koszty stałe spółki.
– Zdecydowana większość gier w portfolio wydawniczym Klabatera to tytuły rentowne. Takie gry jak np: WTR, HWCT czy Heliborne generują marże, która składa się na całość wyniku spółki. W modelu wydawniczym możemy generować premiery minimum raz na kwartał, w modelu wydawniczym spółka latami nie wykazywałaby przychodów, czekając na moment wydania. Rentowność na premierach wydawniczych to ok. 30 proc. To ważny komponent strategii Klabatera i kluczowe źródło zdobywania bezcennej wiedzy wydawniczej bez którego nie ma sukcesów na premierach gier własnych – powiedzieli przedstawiciele zarządu Klabatera.
Spółka, na czele której stoją Michał Gembicki oraz Robert Wesołowski, posiada trzy niezależne filary biznesowe.
– W każdym z nich zatrudniamy dedykowany personel. W ramach wydawnictwa posiadamy zdolność wydania rocznie od 4 do 5 gier. W ramach studia jesteśmy w stanie wyprodukować jedną grę własną raz na 2-3 lata. W ramach portingu jesteśmy w stanie wydać 4 do 5 gier. Środki z emisji w części posłużą do zwiększenia mocy przerobowej studia i zabezpieczenia realizacji gry Crossroads Inn w okresie dwóch lat – dodali przedstawiciele Klabatera.
Obecnie studio pracuje nad trzecią autorską produkcją – The Amazing American Circus. Gra już we wrześniu zadebiutuje na komputerach osobistych i konsolach, a w przyszłości ma też ukazać się na urządzeniach mobilnych. Tytuł jest dostępny w przedsprzedaży w serwisach GOG.com oraz Humble Store.
– Amazing Amercian Circus ukaże się na wszystkie cztery platformy sprzętowe. Kluczowe są NS i PC. Liczymy, że specyfika gry AAC trafi w gusta graczy konsolowych. Samodzielnie przygotowaliśmy adaptację konsolową. Spodziewamy się dobrych wyników sprzedaży. Wierzymy w nasz projekt – zaznaczyli przedstawiciele studia notowanego na NewConnect.
Oprócz Amazing Amercian Circus studio ma jeszcze 2 gry własne w produkcji (Moonshine i Animal Planet) oraz 6 tytułów w planach wydawniczo-portingowych.
Klabater chce stworzyć Crossroads Inn 2
Klabater jest w trakcie emisji akcji serii E, z której chce pozyskać 4 mln zł na akcelerację rozwoju deweloperskiej części spółki. Głównym celem emisji jest zwiększenie skali największego nadchodzącego projektu – Crossroads Inn 2.
– Celem emisji jest pozyskanie środków na produkcję gry Crossroads Inn 2. Środki generowane z portfolio wydanych gier nie pozwalają nam na znaczne zwiększenie skali w krótkim okresie. (…) Zapisy na akcje trwają od 8 do 14 września, do godz. 18:00 – dodali przedstawiciele Klabatera.
Spółka szacuje, że budżet budżet produkcyjny gry oraz wszystkich dodatkowych treści dostępnych w dniu premiery wyniesie 3,3 mln zł.
– Budżet produkcyjny Crossroads Inn 1 wynosił ok. 1 mln zł, a gra wygenerowała blisko 3 mln marży w ciągu 2 lat od premiery. Przychody ze sprzedaży gry przekroczyły koszty produkcji w tydzień od premiery gry. Większy budżet produkcyjny sequela pozwoli na multiplatformowe wydanie oraz wysoką jakość produkcji dzięki zastosowaniu technologii Unity oraz zwiększeniu zespołu produkcyjnego – powiedzieli przedstawiciele studia.
Pierwsza część Crossroads Inn sprzedała się w nakładzie ok. 120 tys. sztuk wraz z tzw. season-passem.
Klabater produkuje i wydaje gry na komputery osobiste oraz konsole – Xbox, PlayStation i Switch. Współpracujemy i wspieramy wydawców i studia z całego świata m.in: Devolver Digital, Positech, Inverge Games, Starni Games, czy 132Lab. 16 września w sprzedaży ukaże się kolejna produkcja własna spółki -gra The Amazing American Circus. Ponadto Klabater pracuje nad produkcją gry Moonshine Inc. oraz zapowiedział wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, May’s Adventures, Castle on the Coast.