
Robert Wesołowski, Klabater SA.
Jak podkreśla zarząd Klabatera, wyniki w II kwartale 2023 roku odzwierciedlają trwającą zmianę w strukturze portfela produktowego (rosnący udział gier portowanych). Koszty ogólnego zarządu spadły o 13 proc. r/r, dzięki redukcji takich pozycji jak wynagrodzenia, doradztwo i konsultacje.
W minionym kwartale studio wprowadziło na rynek dwie nowe gry: „Tin Can” oraz „Moonshine Inc.” Własna produkcja – Moonshine Inc. – na dzień publikacji raportu przekroczyła poziom 10 tys. sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery.
– Wzrost przychodów z gier portingowych pokazuje, że przyjęta strategia rozwoju Klabatera jest właściwa. Mocno dywersyfikujemy katalog naszych produktów i dostarczamy graczom wysokojakościowe porty gier – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – W II kwartale 2023 roku, Klabater wprowadził na rynek dwie nowe gry – „Tin Can” oraz „Moonshine Inc.” – z czego ta druga, jako autorska produkcja, przekroczyła poziom 10.000 sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery. W II kwartale br. spadły koszty ogólnego zarządu o 13 proc., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Moonshine Inc., nasza produkcja własna przekroczyła sprzedaż na poziomie 10 tys. egzemplarzy, dodatkowo obserwujemy dynamiczny przyrost sprzedaży na platformach konsolowych, to dobry znak. – dodaje Robert Wesołowski.
Klabater w II kwartale 2023 roku wypracował 952 tys. zł przychodów netto, strata wyniosła 365 tys. zł. Znaczna część przychodów – 683 tys. zł – pochodziła ze sprzedaży projektów portingowych i publishingowych. Back-katalog spółki składa się obecnie z ponad 30 produkcji, zgodnie z planem spółki w 2023 roku Klabater wyda jeszcze 5 tytułów.
– Realizujemy rozwój spółki zgodnie z zapowiadanym planem. Podpisaliśmy kolejne umowy na porting, pracujemy nad produkcjami własnymi, wydajemy nowe gry. Zdobyliśmy nowych inwestorów – fundusz Pure Alpha Investments. W omawianym okresie przeprowadziliśmy wiele akcji promocyjnych i wyprzedaży naszych tytułów, te elementy pozwoliły zwiększyć zasięgi wśród graczy – podsumowuje Robert Wesołowski.
Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu. W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią gry Heliborne. Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.
Klabater to polski wydawca i producent gier wideo, notowany na NewConnect. Spółka ma na swoim koncie wydanie gier „Moonshine Inc.”, „We. The Revolution”, „Heliborne”, „Crossroads Inn” oraz wielu innych na komputery PC oraz konsole. Spółka oferuje również usługi portingowe, przenosząc uznane tytuły z PC na platformy konsolowe.