
(Fot. spółka)
Wskaźnik MRR (miesięczne powtarzalne przychody) pokazuje przychody (w USD) w ostatnim miesiącu kwartału. Wskaźnik ten liczony jest na płatnościach, które są rozbite na odpowiednie miesiące do których przypadają. Na koniec września 2024 roku MRR dla wszystkich produktów spółki wyniósł 7,04 mln USD i był wyższy o -0,4 proc. kw./kw. oraz wyższy 8,8 proc. r/. Tak więc po poprzednich danych z dość zauważalnym wzrostem mamy do czynienia znowu z stagnacją, a wręcz spadkiem.
– To, w mojej ocenie, była główna przyczyna spadku kursy w ostatnich dwóch miesiącach (X i XI). Inwestorzy znowu zaczęli się obawiać, że AI po prostu zabierze sporą część klientów temu biznesowi. Przyczyn spadku MRR (i jak za chwilę zobaczymy również spadku klientów) było kilka. Złożyło się na to to kilka przyczyn jak choćby czyszczenie kont (ok. 200 de facto nieaktywnych przestano ujmować w statystykach) czy tez podwyższony churn, który obecnie wychodzi bliżej 4 niż standardowo 3 proc. Dodatkowo zarząd przyznał, że w czerwcu do swojej płatnej oferty włączył pakiet “One AI ” obejmujący wybrane funkcjonalności AI. W sierpniu natomiast skorygował tę decyzję i funkcjonalności wchodzące w skład pakietu stały się bezpłatne, a klientom którzy zapłacili za pakiet zwrócono środki. Zamieszanie z tym płatnym na początku pakietem również zapewne wpłynęło na liczbę klientów czy MRR – czytamy w analizie przygotowanej przez Przemysława Staniszewskiego, analityka StockWatch.pl.
Więcej o sytuacji fundamentalnej Text dowiesz się z najnowszej analizy: Klienci, AI i MRR to wyzwanie – omówienie sprawozdania finansowego Text po II kw. 2024/2025
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- aktualnych wyników finansowych i rentowności biznesu
- kluczowych KPI za II kw. 2024/2025
- dywersyfikacji produktowej i wyników płatnych produktów
- liczby klientów
- bilansowych znaków zapytania
- rachunku zysków i strat
- wpływu AI na biznes Text
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny