Kool2Play to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez zespół z wieloletnim doświadczeniem. Spółka od 5 lat tworzy własne produkcje. W skład grupy kapitałowej wchodzi również najbardziej doświadczona agencja PR gamingowego w Polsce – Kool Things, która uczestniczyła w promocji m.in. takich tytułów jak Wiedźmin 2, ostatnie części serii Call of Duty, Pokemon, PUBG, gry Wargaming (World of Tanks), Square Enix czy League of Legends.
– Firma była na początku budżetowana prywatnie i zajmowała się tworzeniem gier na platformy mobilne. Dzięki temu zyskaliśmy duże doświadczenie w projektowaniu, produkcji, promocji i samodzielnego wydawania gier. Z czasem odkryliśmy, że naszą silną stroną jest storytelling, którego nie byliśmy w stanie wykorzystać przy grach mobile. Stąd zwrot w kierunku dużych gier – powiedział na czacie inwestorskim Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play.
Obecnie trwa publiczna emisja akcji Kool2Play. Zapisy po cenie 14 zł za walor przyjmowane są osobiście w siedzibie spółki lub elektronicznie poprzez formularz na stronie internetowej. Studio chce przeznaczyć pozyskane z emisji środki na finalizację prac oraz promocję gry Uragun, produkcję oraz promocję City of Minds i projektu o kodowej nazwie Odrodzenie. Część wpływów z emisji trafi też na rozwój bieżącej działalności operacyjnej oraz agencji marketingowej Kool Things. Jak podkreśla prezes studia, emisja akcji jest pierwszym krokiem na drodze do debiutu na NewConnect.
– Zakładamy, że debiut na NewConnect odbędzie się w III kwartale bieżącego roku – powiedział Marzęcki.

Źródło: Dokument informacyjny Kool2Play
Uczestników czatu interesowała sytuacja finansowa spółki. Pojawiły się więc pytania o przychody i zyski Kool2Play.
– W 2019 w grupie kapitałowej osiągnęliśmy 3,7 mln zł przychodu i 277 tys. zł zysku. Jest to wynik głównie wypracowany przez KoolThings, czyli spółkę z grupy. Wynika to z tego, że Uragun, czyli zakładane główne źródło przychodów spółki Kool2Play, obecnie znajduje się w developmencie – powiedział Marcin Marzęcki.
Przedmiotem zainteresowania były także przyszłe plany rozwoju spółki. Inwestorzy chcieli wiedzieć czy spółka zamierza zwiększać zatrudnienie i jak będzie wyglądał biznes w najbliższej przyszłości.
– W całej grupie kapitałowej pracuje obecnie 30 osób, w tym 15 w Kool2Play. Planujemy silne wzmocnienia kadry w studio developerskim. Core biznesem grupy kapitałowej będzie tworzenie, promocja i wydawanie gier. Zakładamy premierę jednej gry rocznie, łącznie 3 tytuły w produkcji jednocześnie – stwierdził prezes Kool2Play.
Dużo pytań dotyczyło najbardziej oczekiwanej gry studia, czyli Uragun. Gra ma wystartować w tzw. wczesnym dostępie w trzecim kwartale tego roku. Sam prezes grę porównał do takich tytułów jak Hell Divers, Geneshift, Ruiner, Enter: The Gungeon.
– Gra jest idealna do EA, ponieważ ma otwartą strukturę, tak jak np. Green Hell. Możemy dodawać nowe elementy zgodnie z sugestiami graczy. Nie wystartowaliśmy jeszcze z promocją tytułu, dlatego też nie podajemy informacji o obecnym stanie wishlist – argumentował Marcin Marzęcki.
Prezes Marzęcki potwierdził również, że gra pojawi się także na konsolach Play Station 4, Xbox One i Nintendo Switch. Później Uragun ma także trafić na konsole nowej generacji.
Gracze mają już dostęp do dema gry, ale jak zastrzegł prezes wersja demonstracyjna prezentuję rozgrywkę z przed 3 miesięcy. Obecnie studio pracuje nad systemem progresji, którego nie było w demie, czy poprawieniem efektów działania broni (w tym wizualnych) i dopracowywaniem systemu combo.
– 100 tysięcy egzemplarzy to nasz minimalny cel w ciągu 12 miesięcy od debiutu gry w early access. W całym cyklu życia gry zakładamy 500 tysięcy sztuk gry. Zakładana cena tytułu to 14,99 EUR/USD – powiedział prezes Marzęcki.