Kool2Play: Tworzenie jakościowych gier to inwestycja, która może generować pokaźne zyski nawet przez 5 lat

Omawiane walory:

Gościem środowego czatu inwestorskiego Stockwatch.pl był Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play. Głównym tematem spotkania była trwająca emisja publiczna akcji. Szef studia na gorąco omówił też postępy prac nad flagowym produktem grą Uragun oraz plany na najbliższe kwartały.

Kool2Play to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez zespół z wieloletnim doświadczeniem. Spółka od 5 lat tworzy własne produkcje. W skład grupy kapitałowej wchodzi również najbardziej doświadczona agencja PR gamingowego w Polsce – Kool Things, która uczestniczyła w promocji m.in. takich tytułów jak Wiedźmin 2, ostatnie części serii Call of Duty, Pokemon, PUBG, gry Wargaming (World of Tanks), Square Enix czy League of Legends.

– Firma była na początku budżetowana prywatnie i zajmowała się tworzeniem gier na platformy mobilne. Dzięki temu zyskaliśmy duże doświadczenie w projektowaniu, produkcji, promocji i samodzielnego wydawania gier. Z czasem odkryliśmy, że naszą silną stroną jest storytelling, którego nie byliśmy w stanie wykorzystać przy grach mobile. Stąd zwrot w kierunku dużych gier – powiedział na czacie inwestorskim Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play.

Obecnie trwa publiczna emisja akcji Kool2Play. Zapisy po cenie 14 zł za walor przyjmowane są osobiście w siedzibie spółki lub elektronicznie poprzez formularz na stronie internetowej. Studio chce przeznaczyć pozyskane z emisji środki na finalizację prac oraz promocję gry Uragun, produkcję oraz promocję City of Minds i projektu o kodowej nazwie Odrodzenie. Część wpływów z emisji trafi też na rozwój bieżącej działalności operacyjnej oraz agencji marketingowej Kool Things. Jak podkreśla prezes studia, emisja akcji jest pierwszym krokiem na drodze do debiutu na NewConnect.

– Zakładamy, że debiut na NewConnect odbędzie się w III kwartale bieżącego roku – powiedział Marzęcki.

Dokument.informacyjny.Kool2Play

Źródło: Dokument informacyjny Kool2Play

>> Formularz zapisu na akcje Kool2Play znajdziesz tutaj

Uczestników czatu interesowała sytuacja finansowa spółki. Pojawiły się więc pytania o przychody i zyski Kool2Play.

– W 2019 w grupie kapitałowej osiągnęliśmy 3,7 mln zł przychodu i 277 tys. zł zysku. Jest to wynik głównie wypracowany przez KoolThings, czyli spółkę z grupy. Wynika to z tego, że Uragun, czyli zakładane główne źródło przychodów spółki Kool2Play, obecnie znajduje się w developmencie – powiedział Marcin Marzęcki.

Przedmiotem zainteresowania były także przyszłe plany rozwoju spółki. Inwestorzy chcieli wiedzieć czy spółka zamierza zwiększać zatrudnienie i jak będzie wyglądał biznes w najbliższej przyszłości.

– W całej grupie kapitałowej pracuje obecnie 30 osób, w tym 15 w Kool2Play. Planujemy silne wzmocnienia kadry w studio developerskim. Core biznesem grupy kapitałowej będzie tworzenie, promocja i wydawanie gier. Zakładamy premierę jednej gry rocznie, łącznie 3 tytuły w produkcji jednocześnie – stwierdził prezes Kool2Play.

>> Zapis całego spotkania online z Marcinem Marzęckim, prezesem Kool2Play znajdziesz tutaj

Dużo pytań dotyczyło najbardziej oczekiwanej gry studia, czyli Uragun. Gra ma wystartować w tzw. wczesnym dostępie w trzecim kwartale tego roku. Sam prezes grę porównał do takich tytułów jak Hell Divers, Geneshift, Ruiner, Enter: The Gungeon.

– Gra jest idealna do EA, ponieważ ma otwartą strukturę, tak jak np. Green Hell. Możemy dodawać nowe elementy zgodnie z sugestiami graczy. Nie wystartowaliśmy jeszcze z promocją tytułu, dlatego też nie podajemy informacji o obecnym stanie wishlist – argumentował Marcin Marzęcki.

Prezes Marzęcki potwierdził również, że gra pojawi się także na konsolach Play Station 4, Xbox One i Nintendo Switch. Później Uragun ma także trafić na konsole nowej generacji.

Gracze mają już dostęp do dema gry, ale jak zastrzegł prezes wersja demonstracyjna prezentuję rozgrywkę z przed 3 miesięcy. Obecnie studio pracuje nad systemem progresji, którego nie było w demie, czy poprawieniem efektów działania broni (w tym wizualnych) i dopracowywaniem systemu combo.

– 100 tysięcy egzemplarzy to nasz minimalny cel w ciągu 12 miesięcy od debiutu gry w early access. W całym cyklu życia gry zakładamy 500 tysięcy sztuk gry. Zakładana cena tytułu to 14,99 EUR/USD – powiedział prezes Marzęcki.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Kool2Play, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR