PARTNER SERWISU
cudstfar

Strategia Kool2Play zakłada tworzenie gier z partnerami zewn., z budżetami 0,5-1,5 mln zł

Omawiane walory:

Nowa strategia grupy kapitałowej Kool2Play na lata 2024-2027 zakłada m.in. tworzenie jakościowych gier w partnerstwach z podmiotami zewnętrznymi, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.

kool2play, akcje, gaming, strategie,

Strategia Kool2Play zakłada tworzenie gier z partnerami zewn., z budżetami 0,5-1,5 mln zł

Kool2Play wyjaśniło, że ogłasza zmianę swojej strategii działań w celu dostosowania się do zmian, jakie zaszły na międzynarodowym rynku gier.

– Zmiany, o których mowa, dotyczą sposobu konsumpcji treści przez graczy na platformach PC/konsole (preferowane skrócenie czasu rozgrywki) oraz ich możliwości finansowych w zakresie zakupu gier (ograniczone środki na comiesięczne zakupy). Ponadto, w obecnych realiach inwestycyjnych, znacznie utrudniona jest możliwość pełnego, samodzielnego sfinansowania przez spółkę, developmentu gry trwającego 3-5 lat. W konsekwencji tworzenie jakościowych gier wymaga partnerstwa z podmiotami zewnętrznymi – czytamy w strategii.

– Podstawowym celem nowej strategii będą:

1) Tworzenie i walidacja koncepcji nowych, jakościowych gier w Kool2Play S.A. w optymalnym czasie, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.

2) Dalszy rozwój gier i monetyzacja realizowany w spółce głównej w modelu z wydawcą lub spółkach celowych powołanych do produkcji przyszłych gier z jednoczesnym zabezpieczaniem praw własności do IP w K2P. W ten sposób będzie kontynuowana aktualna produkcja w toku, czyli gra o kodowej nazwie ‚Friendship’ (przewidywana premiera III kw. 2024) oraz ‚Project Y’ zapowiadana na 2025 rok.

3) Maksymalizacja zysku, zapewnienie stałych przepływów pieniężnych oraz zmniejszenie negatywnych konsekwencji potencjalnie nieudanych projektów dla K2P – czytamy dalej.

➡ Poznaj StockWatch – umieściliśmy w portalu kilkadziesiąt znaków zapytania , które po kliknięciu wyświetlają opis funkcji. Sprawdź jak nasze dane i narzędzia mogą pomóc Ci w inwestowaniu.

Celem działalności Kool2Play jest kreacja na rynku gier wartościowych IP: prototypów / demo gier lub wersji testowych oprogramowania, a następnie doprowadzanie ich do etapu proof of concept poprzez walidację z potencjalnym wydawcą i/lub inwestorami. Przewidywane koszty pojedynczego projektu 0,5-1,5 mln zł, w zależności od jego skali.

Gry lub software powstałe w K2P będą realizowane na zasadzie udzielonej licencji w spółkach celowych, w których K2P posiadać będzie dominujące pakiety udziałów z tytułu udzielanych licencji na IP oraz delegowanych zespołów.

– Zarząd dopuszcza dalszy rozwój własnych IP w ramach spółki głównej, ale preferuje model umowy z wydawcą, który sfinansuje część jej developmentu i marketingu (prawa do IP będzie posiadała K2P). Zarząd zakłada możliwość realizacji gier produkowanych na zlecenie firm trzecich, w celu zapewnienia stałych, przewidywalnych przepływów gotówkowych – napisano także.

Przychody K2P będą pochodziły z wykonywania usług wspólnych dla spółek z grupy, przychodów ze sprzedaży gier lub udzielonych licencji.

Celem działalności spółek zależnych/celowych jest rozwój i monetyzacja IP gier powstałych w K2P lub oprogramowania wytworzonego w spółce zależnej Kool Things sp. z o.o. Modelowym przykładem spółki celowej jest Buffmaker sp. z o.o., wskazano dalej.

– K2P wniesie na zasadzie licencji assety wytworzone w ramach K2P, za dominujący udział w spółce celowej. K2P wykona obsługę serwisową spółek zależnych/celowych (księgowość, HR, inne). K2P będzie je wspomagała w pozyskiwaniu źródła finansowania np. NCBiR, PARP, inwestorzy prywatni, firmy i instytucje. Spółki zależne/celowe po etapie inwestycji i monetyzacji powinny finansować się samodzielnie – wskazano dalej w strategii.

Spółka planuje w ramach strategii wykorzystywanie grantów celem rozbudowy technologii i know-how, ze szczególnym naciskiem na AI oraz Chat GPT, podkreślono.

Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Kool2Play: Premiera ‚Alchemist Shop Simulator’ na PC: 11 marca, wcześniej – demo nowej gry

    Data premiery gry "Alchemist Shop Simulator" w wersji na PC na platformie Steam została ustalona na 11 marca 2025 r.; wydawcą gry będzie KOOL2PLAY. Produkcja gry została zakończona zgodnie z planem, a gra znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety dostępnej dla wybranych influencerów gamingowych.

  • Kool2Play ma umowę z Drageus Games ws. wydania ‚Uragun’ na konsole

    KOOL2PLAY podpisał ze spółką Drageus Games (wydawca) umowę, na mocy której ustalono zasady wzajemnej współpracy w zakresie portowania i wydania gry "Uragun" na platformach konsolowych, tj.: PlayStation 4 i 5, Xbox One/Series S i X, Nintendo Switch. Premiera gry na platformach konsolowych planowana jest na rok 2024.

  • Kool2Play przesunął terminy debiutu 3 gier, rusza z serią małych gier casualowych 1$Fun

    KOOL2PLAY przesunął terminy debiutu gier: "Uragun" na konsole (bez nowego terminu), "Project X: Friendship" na PC (na III kw. 2024) i "Project Y" (na 2025). KOOL2PLAY poinformował też o rozpoczęciu realizacji serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu.

  • Kool2Play wygenerował 1,2 mln zysku w I kw. 2023 r.

    Grupa kapitałowa KOOL2PLAY w pierwszym kwartale 2022 roku wygenerowała skonsolidowany zysk w wysokości 1,2 mln złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły natomiast 1,5 mln zł. Obecnie priorytetem grupy są prace nad drugim tytułem studia KOOL2PLAY o kodowej nazwie Project X: Friendship. Spółka inwestuje również intensywnie w rozwój technologii AI i GPT, która w przyszłości obniży koszty produkcji gier oraz zwiększy konkurencyjność grupy kapitałowej za sprawą możliwości uatrakcyjnienia rozgrywki.

  • Kool2Play: Naszym celem jest zamykanie kosztów produkcji jednego tytułu w budżecie 1,5-2 mln zł

    Gościem czwartkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Marcin Marzęcki, prezes zarządu KOOL2PLAY. Tematem spotkania było omówienie wyników finansowych oraz przedstawienie zmian w podejściu do developmentu gier w studiu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat