Zarząd British Automotive Holding zdecydował o zawieszeniu na czas nieokreślony polityki dywidendowej spółki, obejmującej okres od 2016 do 2020 roku. Zarząd nie będzie wypłacał akcjonariuszom dywidendy zaliczkowej, jak również nie będzie rekomendować akcjonariuszom podjęcia uchwały w sprawie wypłaty dywidendy. Kurs akcji spółki spada o ponad 15 proc.
– Powodem zawieszenia na czas nieokreślony polityki dywidendowej spółki są opublikowane przez zarząd emitenta raportem bieżącym nr 36/2019 z dnia 12 sierpnia 2019 r. wybrane skonsolidowane dane szacunkowe grupy kapitałowej emitenta obejmujące okres I półrocza 2019 r. – czytamy w komunikacie.
Na zawieszenie polityki dywidendowej spółki zgodę wyraziła także rada nadzorcza.
British Automotive Holding (BAH) miał szacunkowo w I półroczu przychody ze sprzedaży na poziomie 554,9 mln zł, wynik na sprzedaży 59,4 mln zł, wynik na działalności operacyjnej 6,6 mln zł i wynik netto z działalności kontynuowanej 1,1 mln zł.
British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zawiesiła na żądanie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) zawiesiła obrót akcjami siedmiu spółek: British Automotive Holding, PGF Polska Grupa Fotowoltaiczna, Fast Finance, Serinus Energy, Resbud, Vistal Gdynia oraz Hollywood. Powodem zawieszania było nieprzekazanie raportów finansowych za I poł. 2023 r.
Sierpień był na giełdzie w Warszawie najgorszym miesiącem od roku. Czy wrzesień będzie od niego lepszy? Jest kilka argumentów na poparcie tej tezy. A dziś po południu być może pojawi się kolejny.
29 sierpnia br. zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład Grupy British Automotive Holding spółki British Automotive Polska, będącej do końca listopada 2020 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover odrzuciło układ BAP z wierzycielami. Zdecydował o tym głos przedstawicieli największego wierzyciela, Jaguar Land Rover, który jako jedyny zagłosował przeciw propozycji układowej.
BAH zawarł porozumienie dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej
British Automotive Holding (BAH) zawarł porozumienie ze spółkami Inchcape JLR Poland (IJLR), British Automotive Centrum (BAC), British Automotive Gdańsk (BAG), British Automotive Łódź (BAŁ) i British Automotive Silesia (BAS), dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej BAH.
British Automotive Holding otrzymał formularz pozwu złożony przez Jaguar Land Rover Limited. Motoryzacyjny gigant domaga się zapłaty ok. 35 mln euro i 1,6 mln GBP, czyli ok. 170 mln zł.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.