
(Fot. Spółka)
– Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta) wynikającego przede wszystkim ze zmiany cenników wszystkich produktów spółki, który rozpoczął się w maju 2022 roku. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) grupy ze wszystkich produktów na koniec grudnia 2022 r. wyniosła 6,35 mln USD, co oznacza wzrost o 29,3 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2022 i o 43 proc. rok do roku – czytamy w komunikacie.
W ubiegłym roku LiveChat przeprowadził pierwszą od 9 lat gruntowną aktualizację cenników. Zmiany w pierwszej kolejności objęły nowych klientów i stopniowo były rozszerzane o dotychczasowych klientów. Najpopularniejszy plan – Business – podrożał o 9 USD do 59 USD. Cena Planu Team podskoczyła o 8 USD do 41 USD, a Startera o 4 USD do 20 USD. Spółka podniosła również ceny planów ChatBot Starter i Team o ok. 13-30 proc. Nieco wcześniej (w lipcu 2022) LiveChat podniosło ceny dla nowych klientów produktu HelpDesk oraz Knowledgebase.
Wstępne wyniki LiveChat Software zostały ciepło przyjęte przez rynek. We wtorek rano akcje spółki drożały nawet o 9,7 proc. do 117,40 zł. To najwyższy kurs od stycznia 2022 roku. LiveChat jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.