
(Fot. mat. prasowe)
Nowy etap ekspansji – Azja Centralna na celowniku LPP
LPP kontynuuje ofensywę zagraniczną. Po sukcesach w Europie Środkowo-Południowej i debiutach na Bałkanach, Grupa ogłosiła wejście na rynki Azji Centralnej. Już w sierpniu 2025 roku pierwsze sklepy Sinsay pojawią się w Uzbekistanie, a do końca roku ma ich być ponad 20. Równolegle Grupa planuje niemal trzykrotne zwiększenie obecności w Kazachstanie – do istniejących 24 lokalizacji dołączy około 60 nowych punktów sprzedaży.
– Wybór kolejnego kierunku rozwoju jest przemyślaną kontynuacją strategii LPP. Historia naszej ekspansji to bowiem konsekwentne umacnianie pozycji w nowych regionach, zawsze z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i oczekiwań klientów – komentuje Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Sinsay jako główny motor wzrostu
Wejście do Azji Centralnej to część większego planu. Strategia LPP zakłada, że w 2027 roku Sinsay będzie odpowiadać za 75 proc. przychodów Grupy. By osiągnąć ten cel, sieć sprzedaży tej marki ma się zwiększyć czterokrotnie w ciągu najbliższych trzech lat.
LPP widzi w regionie Azji Centralnej potencjał nie tylko demograficzny – Uzbekistan i Kazachstan to razem około 50 mln mieszkańców – ale też gospodarczy. Struktura demograficzna sprzyja sprzedaży odzieży dziecięcej i damskiej, a szybko zmieniające się nawyki konsumenckie tworzą przestrzeń dla nowoczesnego handlu detalicznego.
– Chcemy być jak najbliżej klienta, oferując dopasowaną do jego potrzeb, kompleksową ofertę „Design&Value” – stylową, a jednocześnie praktyczną i za przystępną cenę. To właśnie na taką markę czeka konsument Azji Centralnej, który jest wrażliwy cenowo – mówi Marcin Piechocki, wiceprezes LPP.
Nowatorski model ekspansji
W odróżnieniu od wielu konkurentów, którzy skupiają się na dużych miastach i modelu franczyzowym, LPP planuje otwierać sklepy także poza stolicami – w mniejszych miejscowościach, dzielnicach mieszkalnych oraz przy głównych ulicach. Ciekawym rozwiązaniem jest także rozwijanie obecności w ramach współpracy z sieciami supermarketów i drogerii.
Realizacja planu rozpocznie się od otwarcia salonu Sinsay w Taszkencie. Wkrótce potem sklepy pojawią się również w Bucharze, Samarkandzie i Andijanie. LPP wznowi też ekspansję w Kazachstanie, gdzie do końca roku sieć wzrośnie do ponad 80 lokalizacji.
Nowe rynki i ambicje globalne
Oprócz Uzbekistanu i Kazachstanu, w III kwartale 2025 roku Sinsay zadebiutuje także w Azerbejdżanie i Tbilisi – stolicy Gruzji. Kolejnym celem jest Mołdawia, gdzie pierwsze sklepy mają ruszyć na początku 2026 roku.
– Sklepy naszych marek docierają do coraz dalszych zakątków i dzięki temu stajemy się jeszcze bardziej rozpoznawalni na globalnym rynku. Dobre wyniki na nowych rynkach, jak Kosowo czy Albania, potwierdzają skuteczność naszej strategii. W obu tych krajach sklepy Sinsay przynoszą wyniki powyżej oczekiwań – podsumowuje Marcin Bójko.
Obecnie LPP prowadzi sprzedaż stacjonarną i internetową na 42 rynkach, zarządzając pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Grupa posiada ponad 2800 salonów o łącznej powierzchni ponad 2,4 mln m² i zatrudnia przeszło 54 tys. osób na trzech kontynentach.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.