apmfolmk
Advertisement
PARTNER SERWISU
kowajxsw

LPP rozszerza ekspansję: Sinsay debiutuje w Azji Centralnej

Omawiane walory:

Grupa LPP wchodzi na nowe rynki - jeszcze w tym roku Sinsay otworzy ponad 80 sklepów w Uzbekistanie i Kazachstanie, a wkrótce zadebiutuje także w Azerbejdżanie, Gruzji i Mołdawii. To kluczowy krok w realizacji strategii, która ma uczynić z Sinsay główny filar wzrostu polskiej grupy odzieżowej.

LPP, rozszerza, ekspansję, Sinsay, debiutuje, w, Azji, Centralnej,

(Fot. mat. prasowe)

Nowy etap ekspansji – Azja Centralna na celowniku LPP

LPP kontynuuje ofensywę zagraniczną. Po sukcesach w Europie Środkowo-Południowej i debiutach na Bałkanach, Grupa ogłosiła wejście na rynki Azji Centralnej. Już w sierpniu 2025 roku pierwsze sklepy Sinsay pojawią się w Uzbekistanie, a do końca roku ma ich być ponad 20. Równolegle Grupa planuje niemal trzykrotne zwiększenie obecności w Kazachstanie – do istniejących 24 lokalizacji dołączy około 60 nowych punktów sprzedaży.

– Wybór kolejnego kierunku rozwoju jest przemyślaną kontynuacją strategii LPP. Historia naszej ekspansji to bowiem konsekwentne umacnianie pozycji w nowych regionach, zawsze z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i oczekiwań klientów – komentuje Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.

Sinsay jako główny motor wzrostu

Wejście do Azji Centralnej to część większego planu. Strategia LPP zakłada, że w 2027 roku Sinsay będzie odpowiadać za 75 proc. przychodów Grupy. By osiągnąć ten cel, sieć sprzedaży tej marki ma się zwiększyć czterokrotnie w ciągu najbliższych trzech lat.

LPP widzi w regionie Azji Centralnej potencjał nie tylko demograficzny – Uzbekistan i Kazachstan to razem około 50 mln mieszkańców – ale też gospodarczy. Struktura demograficzna sprzyja sprzedaży odzieży dziecięcej i damskiej, a szybko zmieniające się nawyki konsumenckie tworzą przestrzeń dla nowoczesnego handlu detalicznego.

– Chcemy być jak najbliżej klienta, oferując dopasowaną do jego potrzeb, kompleksową ofertę „Design&Value” – stylową, a jednocześnie praktyczną i za przystępną cenę. To właśnie na taką markę czeka konsument Azji Centralnej, który jest wrażliwy cenowo – mówi Marcin Piechocki, wiceprezes LPP.

Nowatorski model ekspansji

W odróżnieniu od wielu konkurentów, którzy skupiają się na dużych miastach i modelu franczyzowym, LPP planuje otwierać sklepy także poza stolicami – w mniejszych miejscowościach, dzielnicach mieszkalnych oraz przy głównych ulicach. Ciekawym rozwiązaniem jest także rozwijanie obecności w ramach współpracy z sieciami supermarketów i drogerii.

Realizacja planu rozpocznie się od otwarcia salonu Sinsay w Taszkencie. Wkrótce potem sklepy pojawią się również w Bucharze, Samarkandzie i Andijanie. LPP wznowi też ekspansję w Kazachstanie, gdzie do końca roku sieć wzrośnie do ponad 80 lokalizacji.

Nowe rynki i ambicje globalne

Oprócz Uzbekistanu i Kazachstanu, w III kwartale 2025 roku Sinsay zadebiutuje także w Azerbejdżanie i Tbilisi – stolicy Gruzji. Kolejnym celem jest Mołdawia, gdzie pierwsze sklepy mają ruszyć na początku 2026 roku.

– Sklepy naszych marek docierają do coraz dalszych zakątków i dzięki temu stajemy się jeszcze bardziej rozpoznawalni na globalnym rynku. Dobre wyniki na nowych rynkach, jak Kosowo czy Albania, potwierdzają skuteczność naszej strategii. W obu tych krajach sklepy Sinsay przynoszą wyniki powyżej oczekiwań – podsumowuje Marcin Bójko.

Obecnie LPP prowadzi sprzedaż stacjonarną i internetową na 42 rynkach, zarządzając pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Grupa posiada ponad 2800 salonów o łącznej powierzchni ponad 2,4 mln m² i zatrudnia przeszło 54 tys. osób na trzech kontynentach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat